حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل توسعه هدست ویژن پرو 2 خود را به حالت تعلیق درآوده است؛ تمرکز بر روی یک هدست ارزان‌تر

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت ترکیبی

طبق گزارشی از The Information، اپل کار بر روی هدست ویژن پرو 2 را به حالت تعلیق درآورده تا بر روی یک مدل ارزان‌تر تمرکز کند.

تعلیق توسعه هدست ویژن پرو 2 اپل

پیش از این گمان می‌رفت که اپل برنامه‌هایی برای تقسیم خط تولید هدست خود به دو مدل شامل یک نسخه پرو و یک نسخه استاندارد ارزان‌قیمت دارد. بااین‌حال، اکنون گفته می‌شود که این شرکت طی سال گذشته نسل بعدی هدست ویژن پرو را از اولویت خارج کرده و به‌تدریج کارمندان کمتری را به این پروژه اختصاص داده است.

اپل ابتدا تمرکز خود را به کاهش هزینه اجزای نسل اول و ایجاد نمایشگر ارتقایافته برای مدل بعدی معطوف کرد. اکنون، ظاهراً این شرکت حداقل به یکی از تأمین‌کنندگان خود گفته است که کار روی نسل بعدی هدست ویژن پرو خود را به حالت تعلیق درآورده است. با این وجود، اپل هنوز درحال ادامه کار بر روی یک هدست مقرون‌به‌صرفه‌تر با ویژگی‌های کمتر نسبت‌به نسخه فعلی است.

ظاهراً این شرکت کار روی دستگاه ارزان‌تر با نام احتمالی Vision را در سال 2022 با نام رمز “N109” آغاز کرده است و هدف این است که این مدل را با قیمتی برابر با یک آیفون رده‌بالا به فروش برساند که 1600 دلار می‌باشد. در زمانی که اپل کار بر روی این دستگاه را آغاز کرده، به‌دنبال عرضه آن در پایان سال 2024 بود، اما در اوایل سال جاری، هنوز نمونه اولیه ثابتی نداشت. گفته می‌شود که این شرکت درتلاش برای یافتن راه‌هایی به‌منظور کاهش هزینه‌های این مدل بدون حذف بیش از حد ویژگی‌های آن بوده است، به این معنی که احتمالاً این محصول از تاریخ عرضه تجدیدنظرشده آن در پایان سال 2025 خارج خواهد شد.

تعلیق توسعه هدست ویژن پرو 2 اپل

تعلیق توسعه هدست ویژن پرو 2 اپل

اپل ظاهراً می‌خواهد اجزای صفحه‌نمایش گران‌قیمت ویژن پرو را در مدل ارزان‌قیمت حفظ کند که جزو گران‌ترین قطعات این دستگاه هستند. پیش از این  گزارش داده بودیم که مدل ارزان‌تر دارای همان نمایشگرهای سطح بالای ویژن پرو است، اما با دوربین‌های کمتر، هدبند ساده‌تر و بلندگوهای کوچک‌تر. اپل همچنین می‌خواهد هدست ارزان‌تر خود را حداقل یک‌سوم سبک‌تر از Vision Pro کند.

یکی از تأمین‌کنندگان که قطعات کلیدی ویژن پرو را می‌سازد، ظاهراً پس از دریافت پیش‌بینی از اپل که تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار را شامل می‌شد، تولید خود را تا 50 درصد کاهش داده است. اطلاعات این تأمین‌کننده حاکی از آن است که اپل در سال جاری بیش از 500 هزار دستگاه Vision Pro تولید نکرده است، بدون اینکه برنامه‌ای برای تولید بیشتر از این تا ماه آگوست داشته باشد.

The Information می‌گوید که هنوز ممکن است اپل کار بر روی نسل دوم هدست Vision Pro را در آینده از سر بگیرد.

نظر شما درباره تعلیق توسعه هدست ویژن پرو 2 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی