حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انویدیا به با ارزش ترین شرکت جهان با عبور از مایکروسافت تبدیل شد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

انویدیا روز سه‌شنبه به با ارزش ترین شرکت جهان شناخته شد. سهام این کمپانی سازنده تراشه آمریکایی با 3.6 درصد افزایش به ارزش کل 3.34 میلیارد دلار رسید و از مایکروسافت و اپل پیشی گرفت.

انویدیا، با ارزش ترین شرکت جهان

قیمت سهام انویدیا با 3.6 درصد افزایش به 135.58 دلار رسید و ارزش بازار آن را به 3.335 تریلیون دلار رساند. این رقم از ارزش بازار 3.317 تریلیون دلاری مایکروسافت و ارزش 3.286 تریلیون دلاری اپل فراتر رفت.

این شرکت تاکنون در سال 2024 قیمت سهام خود را 170 درصد افزایش داده است؛ یک جهش بزرگ که به‌دنبال گزارش درآمدی مثبت سه‌ماهه اول سال این شرکت صورت گرفت. سهام این شرکت همچنین از پایان سال 2022، 9 برابر شده است، افزایشی که همزمان با اوج محبوبیت هوش مصنوعی مولد بوده است.

CNBC اظهار داشت: «انویدیا حدود 80 درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی مورداستفاده در مراکز داده را در اختیار دارد و این یک تجارت محوری برای OpenAI، مایکروسافت، آلفابت، آمازون، متا و دیگر شرکت‌ها است.»

گزارش فصلی نشان داد که درآمد کسب‌وکار مرکز داده انویدیا 427 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که حدود 86 درصد از کل فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد.

انویدیا، با ارزش ترین شرکت جهان

انویدیا، با ارزش ترین شرکت جهان

Nvidia به‌طور مداوم از انتظارات وال‌استریت برای درآمد و سود خود فراتر رفته است که ناشی از افزایش تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی آن است. این شرکت همچنین اخیرا سهام خود را 10 به 1 تقسیم کرده است که به‌طور بالقوه آن را برای سرمایه‌گذاران فردی جذاب‌تر می‌کند. با‌این‌حال، علی‌رغم سود سهام، ارزش‌گذاری سود شرکت به‌دلیل افزایش انتظارات تحلیلگران برای درآمدهای آتی درواقع کاهش یافته است.

انویدیا شرکتی است که اغلب مترادف با کارت گرافیک و تراشه برای گیمرها برای اجرای جدیدترین عناوین بازی‌های ویدیویی بوده است. این شرکت سعی کرد تراشه‌های استخراج ارز دیجیتال و اشتراک بازی‌های ابری را بفروشد اما درنهایت راه جدید خود را در دنیای هوش مصنوعی پیدا کرد.

فوربس اخیراً گزارش داده است که جنسن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، اکنون یازدهمین فرد ثروتمند جهان با دارایی خالص 117 میلیارد دلار است.

نظر شما درباره تبدیل انویدیا به با ارزش‌ترین برند جهان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی