حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید در سری گلکسی اس 25 از پردازنده اگزینوس 2500 استفاده نشود

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور دنیای فناوری، می‌گوید که ممکن است سامسونگ مجبور شود در سری گلکسی اس 25 به طور انحصاری از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده کند. تراشه اگزینوس 2500 که قرار بود در کنار تراشه کوالکام در این گوشی‌ها استفاده شود، احتمالاً به دلیل بازده تولید ضعیف، کنار گذاشته شده است.

استفاده سری گلکسی اس 25 از پردازنده اگزینوس 2500 در حاله‌ای از ابهام قرار دارد

سامسونگ قبلاً تأیید کرد که با موفقیت یک چیپست گوشی هوشمند را روی گره 3 نانومتری نسل دوم خود (با نام SF3) تولید کرده است و تصور می‌شود که این چیپست، اگزینوس 2500 باشد. قرار بود این پردازنده در کل سری گلکسی اس 25 استفاده شود. با این حال، مینگ چی کو، اخبار تلخی در مورد چیپست آینده سامسونگ دارد.

توییت ارسال شده توسط کو بیان می‌کند که سری گلکسی اس 25 صرفاً از اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهد کرد. ظاهراً بازده تولید اگزینوس 2500 «کمتر از حد انتظار» بوده است. اخیراً نیز گزارشی منتشر شده بود مبنی بر این که بازدهی تولید نسل دوم لیتوگرافی 3 نانومتری سامسونگ در حدود 20 درصد می‌باشد. با این وجود، پردازنده پرچمدار آینده کره‌ای‌ها هنوز وارد تولید انبوه نشده است و Samsung Foundry زمان زیادی برای بهبود وضعیت تولید خود دارد. بعلاوه، اگزینوس 2500 به عنوان «یک تراشه رویایی» معرفی شده است که «اگزینوس» را دوباره به نامی معتبر در دنیای پردازده‌ها تبدیل می‌کند. با این اوصاف، سخت می‌توان تصور کرد که سامسونگ به راحتی اگزینوس 2500 را کنار بگذارد.

پردازنده گلکسی اس 25

کنار گذاشتن پردازنده اگزینوس، با سیاست‌های سامسونگ در راستای کاهش هزینه‌های تولید، تناقض دارد

در حالی که کو افشاگر دقیق و معتبری است، به نظر می‌رسد که به این پیش‌بینی باید کمی با دیده شک نگاه کرد. به عنوان مثال، سامسونگ علناً اعلام کرده است که قصد دارد تا جایی که ممکن است استفاده از تراشه‌های اگزینوس را افزایش دهد، زیرا هزینه‌های مرتبط با نودهای پیشرفته TSMC دائما در حال افزایش است. در نتیجه، شایعه شده است که گلکسی زد فلیپ 6 و  گلکسی زد فولد 6 هر دو گران‌تر از نسل قبل خود خواهند بود.

تلاش سامسونگ برای کاهش هزینه‌های تولید تا جایی پیش رفته است گفته می‌شود این شرکت قصد دارد برای تبلت گلکسی تب اس 10 پلاس از پردازنده دایمنسیتی 9300 پلاس استفاده کند. احتمالاً دلیل این موضوع به افزایش قیمت 30 درصدی اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به نسل 3 بر می‌گردد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که آیا اگزینوس 2500 می‌تواند به فرشته نجات سامسونگ تبدیل شود یا کره‌ای‌ها مجبورند که قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

نظر شما درباره شرایط فعلی سامسونگ چیست؟ به نظر می‌رسد که بازده پایین تولید تراشه سامسونگ، شرکت را در شرایط سختی قرار داده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر