حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون 17 ضخامت بسیار کمتری از نسل های قبلی خود خواهد داشت

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل با رونمایی از مدل‌های 11 و 13 اینچی M4 iPad Pro، مهارت‌های مهندسی خود را رخ تمام دنیا کشید. این دو تبلت دارای ضخامت به ترییب 5.3 میلی متر و 5.1 میلی متر هستند که آنها را به نازک‌ترین محصولات تاریخ این شرکت تبدیل می کند. با این حال، اپل به نظر می‌رسد اپل قصد ندارد پروژه «نازک سازی» خود را اینجا متوقف کند، زیرا عرضه جدیدترین آیپد پرو تنها شروع راهبرد جدید این شرکت برای معرفی دستگاه‌هایی با طراحی شیک‌تر است. طبق آخرین گزارش‌ها، آیفون 17 نیز قرار است درست مانند برادارن بزرگ‌تر خود ضخامت بسیار کمی داشته باشد.

در گزارش جدید اشاره‌ای نشده است که اپل چگونه با جنبه‌های منفی یک گوشی بسیار نازک‌تر مقابله خواهد کرد.

به گزارش wccftech اخیرا ما شاهد استفاده از اپل از فناوری‌هایی مانند مادربرد ساندویچی، باتری L شکل و چندین تدبیر دیگر برای صرفه‌جویی در استفاده از فضای آیفون‌ها بوده‌ایم. در آیفون 16 نیز، به نظر می‌رسد که کل سری دارای سلول‌های L شکل خواهند بود و گفته می‌شود حتی مدل پایه نیز طراحی مشابهی دارد. به نظر می‌رسد که این تغییرات بخشی از یک برنامه دراز مدت‌تر می‌باشند. طبق گفته تحلیل‌گر و افشاگر محبوب محصولات اپل، مارک گرمن، اپل برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای آینده دارد.

او اشاره می کند که آیفون 17 از شاسی نازک‌تری برخوردار خواهد بود و غول دنیای فناوری قصد دارد مدل‌های آینده مک بوک پرو و اپل واچ را نیز شیک‌تر و نازک‌تر کند. متأسفانه، گرمن مشکلات استفاده از یک شاسی نازک‌تر را توضیح نداده است، اما ما شاهد یکسری جنبه‌های منفی در مورد نازکی iPad Pro M4 بوده‌ایم. با وجود استفاده از یکه ستون محافظ در مرکز برای بهبود دوام، آیپد پرو 13 اینچی با نیروی نسبتاً کمی از وسط می‌شکند، نسخه 11 اینچی نیز به همین مشکل دچار است، هرچند که به لطف اندازه کوچک‌تر، کمی بهتر عمل می‌کند.

طراحی نازک و خیره کننده آیپد پرو 13 اینچی M4

احتمالا اپل در سری آیفون 17 از یکسری فناوری‌های جدید برای کاهش ضخامت محصول  استفاده خواهد کرد

از آنجایی که آیفون 17 یک دستگاه نازک‌تر خواهد بود، اگر اپل مراقب نباشد همان مشکلات مقاومت در این محصول نیز ظاهر می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که شاسی نازک‌تر می‌تواند منجر به ظرفیت باتری کمتری شود و تعبیه سیستم خنک کننده مناسب را نیز سخت‌تر می‌کند. خوشبختانه گفته می‌شود که اپل برای هر دو مشکل راه حلی دارد و آن استفاده از سلولی با چگالی انرژی بالاتر در آیفون 16 پرو مکس است. علاوه بر این، اپل در حال بررسی «سیستم حرارتی گرافنی» برای نسخه‌های آینده آیفون است تا مشکلات گرمای بیش از حد را برطرف کند.

با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل همه این تغییرات را اعمال کند و هدف اصلی شرکت ممکن است فقط معرفی محصولات نازک‌تری باشد که از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر هستند اما در عمل دچار مشکلاتی هستند. پس با این اوصاف بهتر است به صحبت‌های گرمن کمی با دیده شک نگاه کنیم. با وجود اینکه گرمن، افشاگری بسیار قابل اعتماد و خوش سابقه است، اما هنوز تا معرفی سری آیفون 17 زمان زیادی باقی مانده و ممکن است تصمیمات درباره این گوشی‌ها تغییر کند.

نظر شما چیست؟ آیا ممکن است با این تصمیم اپل، خاطرات آیفون 6 برای کاربران زنده شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر