حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک های منتشر شده از گوگل پیکسل 9 خبر از عملکرد تراشه Tensor G4 می دهد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، گوگل

نسل بعدی گوشی پرچمدار گوگل، یعنی پیکسل 9 امروز در پایگاه داده Geekbench رویت شد. این بنچمارک به بررسی عملکرد واحد CPU می‌پردازد و در کمال تعجب امتیاز تراشه Tensor G4 موجود در پیکسل 9، از امتیاز کسب شده توسط پیکسل 8 نیز کمتر است.

با توجه به امتیازات منتشر شده، عملکرد Tensor G4 قطعاً نیاز به بهبود دارد!

به گفته notebookcheck، گوگل تا چند ماه دیگر سری پیکسل 9 را معرفی خواهد کرد. بسیاری از جزئیات این گوشی‌ها قبلاً فاش شده‌ است، اما با این حال، گزارش دیگری اکنون از طریق بنچمارک‌ Geekbench، اطلاعات بیشتری را در مورد عملکرد مدل پایه پیکسل 9 فاش کرده است.

در Geekbench 6، پیکسل 9 و تراشه Tensor G4 موجود در گوشی، موفق به کسب امتیاز تک هسته‌ای 1653 و امتیاز چند هسته‌ای 3313 شده‌اند. همانطور که در نسل‌های گذشته تراشه‌های سری تنسور گوگل مشاهده کرده‌ایم، این پردازنده نیز توان رقابت با محصولات کوالکام را ندارد. رقیب مستقیم تراشه Tensor G4، استنپدراگون 8 نسل 3  می‌باشد که هم در عملکرد چند هسته‌ای و هم تک هسته‌ای از نمونه گوگل قدرتمندتر است. اما در کمال تعجب، امتیاز کسب شده توسط پردازنده آینده گوگل از ارقام ثبت شده برای Pixel 8 مجهز به تراشه Tensor G3 نیز بدتر هستند. البته لازم به ذکر است که امتیاز مذکور، احتمالاً مربوط به یک نسخه آزمایشی از پردازنده Tensor G4 می‌باشد و به احتمال زیاد در نسخه نهایی پردازنده، شاهد عملکرد بهتری باشیم.

علاوه بر این، مشخصات لیست شده در Geekbench، اطلاعات قبلی در مورد پیکربندی هسته‌های Tensor G4 را تأیید می‌کند. این پردازنده شامل یک هسته اصلی با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، سه هسته میانی با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف با فرکانس 1.95 گیگاهرتز می‌باشد. پردازده گرافیکی این تراشه نیز Mali-G715 می‌باشد که پیش از این در Tensor G3 نیز استفاده شده بود.

نظر شما درباره تراشه اختصاصی گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر