حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS 18 امکان تغییر نام سیری برای اجرای آن را به شما می‌دهد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل در iOS 18 ویژگی دسترسی به میان‌برهای صوتی (Vocal Shortcuts) را اضافه کرده است و اکنون که این سیستم‌عامل در نسخه بتای خود در دسترس است، کاربران متوجه شده‌اند که می‌توان از این گزینه برای استفاده از یک کلمه جدید برای اجرای سیری استفاده کرد.

اجرای سیری iOS 18

با میان‌برهای صوتی، می‌توانید یک عبارت سفارشی را برای سیری تنظیم کنید که جایگزین عبارت «Hey Siri‌» پیشین می‌شود.

برای تنظیم یک میان‌بر صوتی برای سیری، برنامه تنظیمات را باز کنید، به Accessibility بروید و به پایین اسکرول کنید تا به Vocal Shortcuts برسید. از آنجا، «Setup Vocal Shortcuts» را انتخاب کرده و «Siri‌» (نه Siri‌ Request) را انتخاب کنید. نام جدیدی را که می‌خواهید برای فعال کردن Siri استفاده کنید، مانند “Computer” تایپ کنید.

اجرای سیری iOS 18

اجرای سیری iOS 18

پس از تنظیم نام جدید، می‌توانید آن نام را برای فعال کردن Siri در آیفون بگویید. توجه داشته باشید که این گزینه به آیفون محدود می‌شود و با دستگاه‌های دیگری مانند HomePod همگام‌سازی نمی‌شود، بنابراین همچنان باید از «Siri‌» برای آن دستگاه‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که در Reddit اشاره شده است، اگر این حالت را تنظیم کنید، پیش از دادن دستور، ابتدا باید مکث کنید تا فعال شود. با سیری، می‌توانید یک عبارت کامل مانند «?Hey ‌Siri‌ what time is it» بگویید، آن هم بدون توقف. اگرچه این حالت با تنظیم میان‌بر صوتی کار نمی‌کند و در ابتدا باید کلمه wake را بیان کنید، سپس مکث کنید و پس از فعال شدن Siri، دستور خود را بدهید.

به‌دلیل تأخیر در اجرای این حالت، احتمالاً این گزینه‌ای نیست که بیشتر افراد بخواهند به‌طور دائم از آن استفاده کنند، اگرچه سیری همچنان با «Hey Siri‌» و همچنین میان‌بر فعال می‌شود.

از میان‌برهای صوتی می‌توان برای تنظیم یک فرمان صوتی برای اجرای هر دستوری استفاده کرد؛ به‌علاوه می‌توانید برای برنامه‌ها، ویژگی‌های سیستم مانند گرفتن اسکرین‌شات، تغییر صدا، پیمایش در صفحه، اجرای کنترل سنتر و موارد دیگر میان‌برهای مخصوص را تنظیم کنید. میان‌برهای صوتی را می‌توان به‌جای گفتار با صدای سفارشی نیز فعال کرد و این یک گزینه دسترسی مفید برای کسانی است که به روش‌های جایگزین برای فعال کردن ویژگی‌های سیستم نیاز دارند.

دیدگاه شما پیرامون اجرای سیری با یک عبارت سفارشی در iOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی