حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل CarPlay جدید در WWDC24 رسما معرفی شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

هر چند که نطق اصلی WWDC24 فرصت ویژه‌ای برای رونمایی کارپلی ارائه نکرد اما در ادامه کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل برای سال ۲۰۲۴، نسخه جدید اپل CarPlay نیز رونمایی شده است.

اپل CarPlay جدید

اگر به یادداشته باشید سال 2022 اعلام شد که سیستم جدید CarPlay در سال 2024 عرضه خواهد شد. حالا به آن سال رسیده‌ایم و اپل به وعده خود عمل می‌کند.

در حال حاضر، اپل کارپلی بسیار ساده بوده و فقط روی نمایشگر اینفوتیتمنت خودرو به نمایش در می‌آید. نسل بعدی آن اما قرار است که اتفاق‌های بهتری رقم بزند.

اکثر خودروهای برقی مدرن دارای چندین صفحه نمایش هستند. به همین دلیل اپل ابزارهایی را در اختیار خودروسازان و رانندگان قرار می‌دهد تا رابط کاربری را به دلخواه خود تنظیم کنند.

اپل ادعا می‌کند طراحی آن‌ها به گونه‌ای خواهد بود که تمام موارد مورد نیاز شما همان جایی قرار داشته باشند که انتظارش را دارید.

طراحی جدید اپل CarPlay برای خودروهای دارای کلاستر دیجیتال + نمایشگر اینفوتیتمنت

طراحی جدید اپل CarPlay برای خودروهای دارای کلاستر دیجیتال + نمایشگر اینفوتیتمنت

طراح رابط انسانی اپل کارپلی، تصویری از سیستمی ترسیم می‌کند که به طور یکپارچه با اندازه‌ها و چینش‌های مختلف صفحه نمایش سازگار است. همچنین اگر بخواهید مثلا نقشه مسیریابی روی کلاستر (پشت آمپر) دیجیتال شما باشد یا روی نمایشگر اینفوتیتمنت (معمولا نمایشگر وسط) یا حتی روی نمایشگر سمت شاگرد، این امکان برای شما موجود خواهد بود.

بیاید این ویدئو رسمی معرفی CarPlay جدید اپل را با هم تماشای کنیم:

 

 

اپل از خودروسازان می‌خواهد رابط CarPlay را توسعه دهند تا امکان ادغام عمیق‌تر با سیستم‌های خودرو فراهم شود. این بدان معناست که در آینده‌ای نه چندان دور، ممکن است کنترل موارد زیر مستقیما از درون کارپلی اپل انجام شود:

  1. ۱- تهویه مطبوع خودرو
  2. ۲- حالت رانندگی
  3. ۳- تنظیمات دستیار راننده
  4. و …

با این پیشرفت دیگری نیازی به خروج از کارپلی و بازگشت به سیستم‌عامل خود خودرو نخواهید داشت.

اپل CarPlay

اپل CarPlay

برخی از خودروسازان مانند پورشه و استون مارتین با اشتیاق برای استفاده از فناوری اپل در وسایل نقلیه آینده خود، وارد عمل شده‌اند. با این حال، برخی دیگر از برندها مردد هستند و به نگرانی در مورد هویت برند و کنترل سیستم های خود اشاره می کنند.

باید دید که آیا خودروسازان راضی به استفاده از این سیستم به جای سیستم‌های خود خواهند شد یا خیر. نظر شما چیست؟ آیا شرکت‌ها باید این تغییر را پذیرند؟ فارغ از این پاسخ، خواسته شما چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)