حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست دستگاه های سازگار با هوش مصنوعی اپل: Apple Intelligence

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

یکی از برجسته‌ترین نکات WWDC 2024 که چند ساعت پیش برگزار شد، معرفی «Apple Intelligence» بود، سری جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی که برای آیفون، آی‌پد و مک عرضه می‌شوند. با این حال، اگرچه بسیاری از دستگاه ها را می توان به iOS 18 و macOS 15 به روز کرد، تنها تعداد کمی از آنها از ویژگی های جدید Apple Intelligence پشتیبانی می کنند.

Apple Intelligence چیست؟

Apple Intelligence نامی است که اپل برای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود انتخاب کرده است. درست مانند سامسونگ که از نام Galaxy AI برای هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، کاربران اکنون می توانند از دسگاه‌شان بخواهند که یک متن را بازنویسی کند، پیام ها یا ایمیل ها را خلاصه کند و تصویر یا حتی ایموجی تولید کند. سیری همچنین با هوش مصنوعی به روز شده است، به طوری که اکنون محتوای موجود روی صفحه نمایش را درک می کند و به کاربران اجازه می دهد جنبه های بیشتری از دستگاه را کنترل کنند.

همانطور که شایعه شده بود، اپل از پردازش روی دستگاه و پردازش ابری برای ویژگی های Apple Intelligence استفاده می کند. این شرکت همچنین برای ادغام ChatGPT در سیری با Open AI همکاری کرده است.

متأسفانه، حتی پس از نصب iOS 18، iPadOS 18 یا macOS 15، همه نمی توانند از ویژگی های جدید هوش مصنوعی استفاده کنند. به دلیل پردازش داده های روی دستگاه که توسط برخی از ویژگی ها استفاده می شود، Apple Intelligence به جدیدترین محصولات اپل نیاز دارد.

لیست دستگاه‌های سازگار با Apple Intelligence:

  • ♦ آیفون‌های دارای تراشه A17 Pro یا جدیدتر
  • ♦ iPad با تراشه M1 یا جدیدتر
  • ♦ مک های اپل سیلیکون با تراشه M1 یا جدیدتر

در حالی که لیست سازگاری برای مک و آیپد سخاوت‌مندانه تر است، در حال حاضر فقط کاربران آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس از ویژگی های جدید Apple Intelligence استفاده خواهند کرد. البته انتظار می رود تمامی مدل‌های آیفون 16 نیز با این ویژگی ها کار کنند.

اپل اولین نسخه بتای iOS 18 و macOS 15 را امروز برای توسعه دهندگان منتشر کرد. نسخه های بتا عمومی ماه آینده در دسترس خواهند بود. در حالی که انتشار رسمی این به روز رسانی های نرم افزاری برای پاییز امسال تعیین شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر