حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل امیدوار است که بتواند دستیار هوش مصنوعی گوگل جمنای را به iOS 18 بیاورد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، گوگل

به عنوان بخشی از اطلاعیه‌های WWDC 2024، اپل از همکاری با OpenAI برای آوردن دستیار هوش مصنوعی ChatGPT به صورت بومی در iOS 18 پرده برداری کرد. پس از این طی یک مصاحبه، مدیران اپل، کریگ فدریگی و جان جیاناندره‌آ، اهداف مرتبط با هوش مصنوعی اپل را توضیح دادند و به توافق احتمالی با گوگل اشاره کردند.

به گزارش 9to5mac این مصاحبه که توسط یوتیوبر مشهور، iJustine انجام شد، بعد از ظهر روز دوشنبه در سالن استیو جابز برگزار شد و در آن با جان جیاناندره‌آ، معاون ارشد یادگیری ماشینی و استراتژی هوش مصنوعی اپل و کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار این شرکت، گفت و گو شد.

فدریگی امیدوار است اپل بتواند تنوع دستیار های هوش مصنوعی در موجود در iOS 18 را بهبود ببخشد

در طول مصاحبه، فدریگی به طور خاص اشاره کرد که اپل امیدوار است بتواند به کاربران اجازه دهد که برای انتخاب مدل هوش مصنوعی مورد استفاده برای Apple Intelligence گزینه‌های متعددی داشته باشند. در حال حاضر ChatGPT که توسط Open IA توسعه پیدا کرده، تنها گزینه است، فدریگی پیشنهاد کرد که Google Gemini می‌تواند به عنوان یک گزینه جدی برای مذاکره در نظر گرفته شود:

ما فکر می‌کنیم که مردم شاید بخواهند در انتخاب مدل‌های هوش مصنوعی خود سلیقه شخصی‌شان را اعمال کنند و ترجیح بدهند که از مدلی استفاده کنند که در زمینه مورد نیاز آن‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد. ممکن است کاربران احساس کنند که به عنوان مثال یک مدل برای کدنویسی بهتر است و دیگری برای نوشتن متنی خلاقانه.

و بنابراین ما مشتاقانه منتظر ادغام مدل‌های هوش مصنوعی بیشتری مانند گوگل جمنای در آینده هستیم. البته در حال حاضر هیچ خبر قطعی‌ای برای اعلام وجود ندارد. اما این مسئله جزء برنامه‌های شرکت برای آینده است.

به گفته فدریگی، تصمیم برای تمرکز بر ChatGPT در ابتدا به این دلیل بود که اپل می‌خواست «با بهترین‌ها شروع کند». اپل در اواخر امسال شروع به عرضه ویژگی‌های Apple Intelligence خواهد کرد. این ویژگی‌ها به صورت رایگان در آیفون 15 پرو و مدل‌های جدیدتر و تمامی مک‌ها و آیپدهای سری M در دسترس خواهند بود.

نظر شما درباره استفاده از گوگل جمنای در iOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر