حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رم ناکافی برنامه های اپل برای هوش مصنوعی روی گوشی را به هم می ریزد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، مطالب ترنجی

گویا جاه طلبی‌های اپل در زمینه هوش مصنوعی روی دستگاه برای گوشی های این شرکت به دلیل رم ناکافی با شکست مواجه شده است. به گفته یک تحلیلگر مشهور، رم 8 گیگابایتی آیفون 16 برای توسعه LLM(مدل‌های زبانی بزرگ) روی دستگاه با سرعتی که شرکت دوست دارد، کافی نیست. به همین دلیل، ممکن است اپل پروژه مدل زبانی بزرگ خود را در WWDC 2024 در اعلام نکند.

رم ناکافی در گوشی های اپل این شرکت را مجبور به تغییر برنامه‌هایش کرده است

به گزارش androidheadlines محصولات اپل همواره شهرت خاصی در داشتن عملکرد فوق العاده با در نظر گرفتن سخت افزارشان داشته‌اند. هماهنگی شدید بین سخت افزار و نرم افزار به این معنی است که آیفون‌ها اغلب از گوشی‌های اندرویدی رقیب با مشخصات روی کاغذ یکسان بهتر عمل می‌کنند. بنابراین، نباید تعجب کرد که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس سال گذشته اولین مدل‌هایی هستند که دارای 8 گیگابایت رم می‌باشند. دو مدل دیگر هنوز تنها 6 گیگابایت رم دارند.

با این حال، کوپرتینویی‌ها قصد دارند در سال جاری مدل‌های پایه آیفون ۱۶ را به 8 گیگابایت رم ارتقا دهند، اما مدل‌های Pro دیگر افزایشی در ظرفیت رم نخواهند داشت که به گفته مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور محصولات اپل ممکن است این تصمیم عاقلانه‌ای نباشد. کو ادعا می‌کند که اپل در حال توسعه یک LLM داخلی برای ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و مبتنی بر پردازش ابری برای آیفون‌ها است، اما در تلاش است تا این توسعه را تقویت کند.

طی یک وبلاگ، این تحلیلگر افکار و دیدگاه‌های خود را در مورد برنامه‌های شرکت برای WWDC 2024 و آیفون‌های جدید به اشتراک گذاشت. وی خاطرنشان کرد که آموزش LLM در فضای ابری دشوار است و زمان زیادی را می‌طلبد. با این حال، LLM روی دستگاه اپل نیز با شکست مواجه شده است، زیرا رم 8 گیگابایتی آیفون 16 کافی نیست. این شرکت ممکن است در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان آینده خود که امروز آغاز می‌شود، به مدل زبانی بزرگ خود اشاره خاصی نکند.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد LLM ها را روی حافظه آیفون‌ها ذخیره کند تا تا گوشی‌های این شرکت بتوانند از ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه پشتیبانی کنند بدون اینکه مقدار رم آن‌ها افزایش پیدا کند. با این حال، بر اساس گزارش کو، به نظر می‌رسد این شرکت هنوز پیشرفتی قابل توجهی نداشته است.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر