حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت تاریک iOS 18 آیکون اپ ها را به صورت خودکار تیره می کند

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

سایت MacRumors طی گزارشی عنوان می‌کند که در iOS 18 انتخاب حالت تاریک برای آیفون شامل رنگ‌ تیره برای نمادهای برنامه صفحه اصلی خواهد بود. این ویژگی به برنامه‌های اپل محدود می‌شود و با فعال شدن حالت تاریک، رنگ سیاه به‌طور خودکار اعمال می‌شود. اپل می‌تواند به توسعه دهندگان برنامه‌های شخص ثالث یک API برای استفاده ارائه دهد که به این ویژگی اجازه می‌دهد با برنامه‌های غیر اپل نیز کار کند.

حالت تاریک iOS 18 تاثیر عمیق‌تر روی رابط کاربری سیستم عامل خواهد گذاشت

اواخر ماه گذشته متوجه شدیم که اپل به کاربران آیفون اجازه خواهد داد تا رنگ آیکون‌های برنامه‌های صفحه اصلی را تغییر دهند و حتی به اپ‌ها اجازه می‌دهد تا به هر نقطه از صفحه نمایش منتقل شوند. MacRumors می‌گوید که رنگ تیره برای نمادهای برنامه در حالت تاریک با ویژگی ذکر شده در ارتباط است. تغییر رنگ آیکون‌های برنامه‌های صفحه اصلی iOS در نهایت می‌تواند این امکان را برای کاربران آیفون فراهم کند تا برنامه‌های خود را شخصی‌سازی کنند و پیدا کردن عناوین خاص آسان‌تر و سریع‌تر شود.

به عنوان مثال، کاربر می‌تواند با ایجاد رنگ خاصی در همه برنامه‌های مرتبط با خبر و انجام همین کار برای رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های مالی و برنامه‌های مرتبط با سلامت، سرعت دسترسی خود به نرم‌افزار مد نظرش را افزایش دهد.

حالت تاریک در iOS

iOS 18 به شما اجازه خواهد داد برای اپ‌های خود رمز عبور انتخاب کنید

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که در iOS 18، اپل به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را پشت Face ID، Touch ID و یا Passcode قفل کنند. این یک ویژگی حفظ حریم خصوصی بسیار مورد نیاز است که مدت زمان قابل توجهی است که در گوشی‌های اندرویدی موجود می‌باشد. مزیت داشتن چنین ویژگی کاملاً آشکار است. می‌توانید آیفون قفل‌شده خود را به شخصی بدهید تا یک وب‌سایت خاص یا عکسی را که اخیراً گرفته‌اید مشاهده کند، بدون این‌که نگران باشید که آن شخص می‌تواند یکی از برنامه‌های محافظت‌شده شما را باز کند و به سرعت برخی از اطلاعات شخصی شما را بدزدد.

در حالی که برخی از کاربران آیفون در گذشته تلاش می‌کردند برنامه‌های خود را با استفاده از Screen Time یا Shortcuts قفل کنند، زمانی که اپل iOS 18 را منتشر کند، چنین روش‌هایی ضروری نخواهد بود. به احتمال زیاد توسعه دهندگان قادر خواهند بود اولین نسخه بتای iOS 18 بلافاصله پس از مراسم WWDC فردا نصب کنند. انتظار می‌رود اپل در ماه جولای نسخه بتای iOS 18 را برای عموم مردم منتشر کند.

نظر شما درباره قابلیت‌های جدید iOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر