حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باتری آیفون 16 در چند لایه محافظ پوشیده خواهد شد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

یکی از تغییرات عمده‌ای که گفته می‌شود اپل در اواخر امسال در سری آیفون 16 خود ارائه می‌کند، پوشش فلزی روی باتری‌ها برای افزودن یک لایه محافظ اضافی و کمک به انتقال حرارت است. زمانی که جزئیات باتری نمونه اولیه آیفون 16 پرو فاش شد و به دنبال آن ظرفیت سلولی مدل پایه به صورت آنلاین مشاهده شد، برای اولین بار متوجه این تغییر شدیم. اما اکنون می‌توانیم نگاهی دقیق‌تر به آنچه در داخل باتری آیفون 16 وجود دارد، بیاندازیم و به جزئیات لایه‌های متعدد پوشاننده باتری پی ببریم.

جدا کردن محفظه فلزی اطراف باتری آیفون 16 به سختی انجام می‌شود، و لایه‌ای از مس زیر آن قرار دارد.

ویدئوی کوتاهی که توسط Majin Bu در X بارگذاری شده است، نشان می‌دهد که باتری آیفون 16 با یک انبردست از هم جدا شده است. به نظر می‌رسد که افشاگر مورد نظر شخصا باتری را کالبدشکافی نکرده و ویدئو را از پلتفرم دیگری برداشته است. صرف نظر از این، ما همان باتری L شکلی را که در گزارشی جداگانه در مورد آن صحبت کردیم، مشاهده می‌کنیم.

همچنین به احتمال زیاد این طرح ممکن است برای کل خانواده آیفون 16 اپل استفاده شود. با نگاهی به گیره، می‌توانیم تشخیص دهیم که جدا کردن محفظه فلزی اطراف باتری بسیار دشوار است، به این معنی که حتی افراد ماهر نیز احتمالاً به ابزاری خاص برای جدا کردن آن نیاز خواهند داشت.

با این حال، پوشش فلزی تنها چیزی نیست که باتری آیفون 16 را می‌پوشاند، زیرا پس از جدا شدن پوسته، یک لایه مسی را می‌بینیم که سلول باتری را احاطه کرده است. برای کسانی که نمی‌دانند، مس یک رسانای حرارتی عالی است و تنها ماده‌ای است که تقریباً هر شرکتی هنگام طراحی و تولید انبوه سیستم‌های خنک کننده خود از آن استفاده می‌کند. با توجه به آنچه در ویدیو مشاهده می‌شود، در زیر لایه مسی، یه ورقه بسیار نازک گرافیتی نیز وجود دارد.

ما از دیدن تلاش‌های گسترده اپل برای بهبود سیستم خنک کننده باتری آیفون 16، بسیار هیجان‌زده هستیم. پیش از این، شایعه شده بود که اپل برای غلبه بر مشکلات رایج گرمای بیش از حد در مدل‌های قبلی آیفون، از یک «سیستم حرارتی گرافنی» استفاده می‌کرد. اما با توجه به این خبر جدید، در آینده می‌توان انتظار داشت که آیفون 16 عملکرد حرارتی بهتری را نسبت به نسخه‌های قبل به نمایش بگذارد. این موضوع به عملکرد این گوشی حین اجرای بازی کمک بسیار زیادی می‌کند.

نظر شما درباره سیستم خنک کننده باتری سری آیفون 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر