حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل tvOS 18 رسماً معرفی شد: ویژگی InSight، زیرنویس خودکار و اسکرین‌سیورهای جدید

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، تلویزیون، سیستم عامل

اپل امروز درجریان رویداد WWDC 2024 خود، tvOS 18 را معرفی کرد؛ نسخه جدید سیستم‌عاملی که روی Apple TV اجرا می‌شود. ویژگی‌های جدید این نسخه عبارتند از InSight که مانند آمازون X-ray بوده اما برای محتوای اصلی اپل درنظر گرفته شده است، درکنار زیرنویس خودکار و اسکرین‌سیورهای جدید.

اپل tvOS 18

برای ویدیو، اپل اکنون برای اولین بار از پروژکتورهای 21:9 پشتیبانی می‌کند. برای صدا، اپل همچنین ویژگی Enhance Dialogue خود را با یادگیری ماشینی ارتقا می‌دهد تا جداسازی صدا را بهبود بخشد.

وقتی فیلم یا نمایش را متوقف می‌کنید، InSight ابرداده‌های مربوط به صحنه فعلی را که برای محتوای پشتیبانی‌شده در دسترس است، پوشش می‌دهد. InSight لیست بازیگران فعلی و موسیقی متن فعلی را با پیوند مستقیم به Apple Music نشان می‌دهد. InSight در برنامه TV در tvOS و برنامه TV در آیفون و آیپد در دسترس خواهد بود.

Enhance Dialogue پیش از این فقط هنگام استفاده از Apple TV با HomePod در دسترس بود. بااین‌حال، فیلتر صوتی درهنگام استفاده از بلندگوهای تلویزیون، گیرنده‌ها یا خروجی صدای بلوتوث نیز در دسترس خواهد بود.

اپل tvOS 18

اپل tvOS 18

با نسخه جدید tvOS، زیرنویس‌ها به‌طور خودکار در لحظات مربوطه فعال می‌شوند، مانند زمانی که صدای فیلم قطع می‌شود یا برای پخش مجدد صحنه، ده ثانیه به عقب برمی‌گردید.

tvOS 18 همچنین دارای مجموعه‌ای از اسکرین‌سیورهای (screensaver) ارتقایافته است، ازجمله اسکرین‌سیور متحرک جدید Snoopy و گزینه‌ای که صحنه‌هایی از نمایش‌های موجود در +Apple TV را نشان می‌دهد.

برنامه +Fitness نیز برای ارائه ناوبری و شخصی‌سازی بهبودیافته طراحی شده است.

tvOS 18 به‌عنوان یک به‌روزرسانی رایگان اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره نسخه جدید tvOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی