حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل Apple Intelligence را رسماً معرفی کرد: هوش مصنوعی شخصی برای آیفون، آیپد و مک

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، هوش مصنوعی

درجریان رویداد 2024 WWDC، اپل سرانجام به‌صورت رسمی استراتژی هوش مصنوعی خود را تحت عنوان Apple Intelligence با مجموعه‌ای از ویژگی‌های با هدف، قدرتمند، بصری، یکپارچه، شخصی و خصوصی معرفی کرد که برای آیفون، آیپد و مک اپل در دسترس هستند.

اپل Apple Intelligence

Apple Intelligence با پشتیبانی از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) به دستگاه‌های شما امکان می‌دهد زبان‌ها، تصاویر، اقدامات و زمینه شخصی را درک کنند. ویژگی‌های Apple Intelligence شامل اولویت‌بندی شخصی‌شده اعلان‌ها در آیفون، ابزارهای نوشتن مولد در بین برنامه‌ها، تولید تصویر و موارد دیگر است.

اپل Apple Intelligence

اپل Apple Intelligence

این ویژگی دارای درک عمیق زبان طبیعی است که به آن امکان می‌دهد ابزارهای نوشتاری جدیدی را که می‌توانند در سراسر سیستم‌عامل‌های اپل به آن دسترسی داشته باشند، تقویت کند. Apple Intelligence به شما امکان می‌دهد متن را به‌طور خودکار در Mail ،Notes ،Safari ،Pages ،Keynote و برنامه‌های شخص‌ثالث، بازنویسی یا تصحیح کنید.

Apple Intelligence مبتنی‌بر اطلاعات شخصی کاربر است و به آن اجازه می‌دهد به داده‌های برنامه‌های شما و آنچه روی صفحه‌نمایش شما درحال انجام است، دسترسی داشته باشد. درعین‌حال، به‌لطف پردازش روی دستگاه، Apple Intelligence از اطلاعات شخصی شما بدون جمع‌آوری آن‌ها آگاه است و هنگامی که به ظرفیت محاسباتی بیشتری نیاز دارد، فقط داده‌های موردنیاز برای انجام درخواست را به سرورهای اپل مبتنی‌بر تراشه‌های سفارشی این شرکت می‌فرستد، سرورهایی که از حریم خصوصی و قابلیت‌های امنیتی مشابه آیفون شما بهره می‌برند.

اپل درحال راه‌اندازی زیرساخت سرور است که مدل‌های پیچیده‌تری به نام محاسبات ابری خصوصی (Private Cloud Compute) را اجرا می‌کند. اپل می‌گوید این امکان را به مدل‌های هوش مصنوعی مولد قدرتمندتر می‌دهد تا داده‌های شما را پردازش کنند، بدون اینکه حریم خصوصی را نقض کنند. اپل می‌گوید که هنگام استفاده از محاسبات ابری خصوصی، داده‌های شما هرگز ذخیره نمی‌شوند یا در دسترس اپل قرار نمی‌گیرند.

Apple Intelligence عمدتاً توسط مدل‌های روی دستگاه، سازگار با A17 Pro در آیفون 15 پرو و M1 و تراشه‌های جدیدتر پشتیبانی می‌شود.

Siri هوشمندتر

در قلب Apple Intelligence سیری قرار دارد که اکنون به‌طور طبیعی‌تری از محتوای مرتبط‌تر و شخصی‌تر استفاده می‌کند. این دستیار مجازی به شما امکان می‌دهد اصلاحات را در زمان واقعی انجام دهید و زمینه مکالمه را حفظ کنید. سیری همچنین دارای آگاهی روی صفحه است، بنابراین اگر از آن بخواهید کاری مرتبط با آنچه در یک برنامه می‌گذرد انجام دهد، بدون نیاز به اطلاعات بیشتر، متوجه می‌شود که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید.

به‌عنوان‌مثال، قابلیت Rewrite به کاربران این امکان را می‌دهد تا از بین نسخه‌های مختلف نوشته‌های خود انتخاب کنند و سپس لحن را مطابق با مخاطب خود تنظیم کنند. به‌گفته اپل، ویژگی Rewrite به کاربران کمک می‌کند تا کلمات مناسب را برای ملاقات با یک مناسبت خاص بیان کنند. یک گزینه Proofread جدید دستور زبان، انتخاب کلمه و ساختار جمله را بررسی می‌کند و درعین‌حال ویرایش‌هایی را به‌همراه توضیحات پیشنهاد می‌کند که کاربران می‌توانند آن‌ها را بررسی کنند یا به سرعت بپذیرند. با Summarize، کاربران می‌توانند متن را انتخاب کنند و آن را به شکل یک پاراگراف قابل هضم، نکات کلیدی، جدول یا فهرست خلاصه کنند.

Apple Intelligence به‌طور خودکار اعلان‌ها را نیز خلاصه می‌کند. یک حالت فوکوس جدید به نام «Reduce Interruptions» می‌تواند به‌طور خودکار به اعلان‌ها و پیام‌ها نگاه کند تا ببیند آیا آن‌قدر مهم هستند که توجه شما را جلب کند یا خیر.

Image Generation نیز به شما امکان می‌دهد تصاویر کارتونی شبیه مخاطبین در دفترچه آدرس خود ایجاد کنید و آن‌ها را ازطریق پیام برای دوستان ارسال کنید.

نظر شما درباره Apple Intelligence چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی