حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iPadOS 18 اپل رسما معرفی شد + نرم افزار ماشین حساب!

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

در حالی که سیستم‌عامل‌های جدید اپل در نطق اصلی WWDC24 در حال رونمایی هستند، شاید بیشتری توجه روی آپدیت iOS 18 باشد. با این حال سیستم‌عامل visionOS 2 و tvOS 18 نیز رسما معرفی شده‌اند. حالا نوبت به سیستم‌عامل مشتق‌شده از iOS یعنی iPadOS است. آپدیت iPadOS 18 اپل رسما معرفی شده و شاید یکی از مهم‌ترین (!) ویژگی‌ها آن را بتوان اضافه شدن نرم افزار ماشین حساب به آن دانست!

آپدیت iPadOS 18 اپل

اگر فکر می‌کنید که جمله قبلی شوخی بود، نه اینطور نیست! واقعا iPadOS به صورت پیش‌فرض یا به صورت رسمی نرم افزار ماشین حساب توسعه داده شده توسط اپل را نداشت، حالا اما دارد!

نرم افزار ماشین حساب در iPadOS 18

نرم افزار ماشین حساب در iPadOS 18

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، اپل سنگ تمام گذاشته و بهینه‌سازی ویژه با Apple Pencil را نیز به نرم‌افزار نوت iPadOS 18 اضافه کرده است.

همچنین فضای خود اپلیکیشن ماشین حساب با دکمه‌های بیشتر و سابقه محاسبات به‌روز شده تا از نمایشگر بزرگ آیپدها استفاده کند.

آپدیت iPadOS 18 همچنین دارای انیمیشن‌های اصلاح‌شده در سراسر رابط کاربری است که باعث می‌شود احساس پاسخگویی بیشتری از آیپد خود داشته باشند. API های جدیدی برای توسعه دهندگان وجود دارد تا این انیمیشن‌ها را در محصولات خود ادغام کنند.

با به‌روزرسانی iPadOS 18، یک نوار شناور جدید از تب‌ها که به نوار کناری ناوبری تبدیل می‌شود، وجود دارد. نوار تب‌ها قابل تنظیم است تا موارد دلخواه را در دسترس شما قرار دهد. این ویژگی در سراسر سیستم‌عامل استفاده می شود. همچنین یک مرورگر اسناد جدید در نرم‌افزارهای Pages، Numbers و Keynote وجود دارد.

قابلیت SharePlay اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام اشتراک‌گذاری محتوای روی نمایشگر خود (Screen Share) روی صفحه ضربه بزنند و نقاشی کنند، و شما می توانید از راه دور آی‌پد یا آیفون دیگران را کنترل کنید.

همچنین تغییرات موجود در iOS 18 مانند چیدمان دلخواه آیکون‌ها در صفحه اصلی، تم رنگی برای این آیکون‌ها، متن‌های دارای افکت در iMessage و غیره نیز اینجا هستند.

تمام قابلیت‌های iPadOS 18 که در WWDC24 رونمایی شد

تمام قابلیت‌های iPadOS 18 که در WWDC24 رونمایی شد

نظر شما درباره آپدیت جدید iPadOS 18 چیست؟ فکر می‌کنید آیپد شما را کاربردی‌تر می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)