حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 18 و iPadOS 18 برای کدام دستگاه ها عرضه می‌شود؟

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اپل، شایعات

اپل قرار است تا چند ساعت دیگر در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود از iOS 18 و iPadOS 18 رونمایی کند. می‌دانیم که سیستم عامل آینده اپل، پر از ویژگی های هوش مصنوعی خواهد بود. اما تاکنون فکر کرده‌اید که آپدیت iOS 18 یا iPadOS 18، برای دستگاه شما منتشر می‌شود یا نه؟

تمامی آیفون های برخوردار از iOS 17، موفق به دریافت آپدیت iOS 18 خواهند شد

به گفته یک منبع باسابقه و قابل‌اعتماد، اپل در آپدیت iOS 18، هیچ دستگاه را حذف نخواهد کرد. در حقیقت، تمامی گوشی های هوشمند آیفون که موفق به دریافت iOS 17 شدند، این به‌روزرسانی آینده اپل را نیز دریافت خواهند کرد. آیفون های XS، XS Max، XR و مدل های جدیدتر (مانند آیفون ۱۱، آیفون ۱۳ و…) به‌همراه نسل دوم و سوم iPhone SE موفق به دریافت iOS 18 خواهند شد.‌

آیفون XS Max موفق به دریافت iOS 18 خواهد شد

اما اگر به‌سراغ iPadOS 18 و آیپد های اپل برویم، اوضاع به این خوبی نخواهد بود؛ زیرا که این شرکت تصمیم گرفته سه دستگاه را از لیست دریافت جدیدترین سیستم عامل خط بزند. در حقیقت، نسل اول آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، نسل دوم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و نسل ششم آیپد (متعلق به سال ۲۰۱۸)، موفق به دریافت iPadOS 18 نمی‌شوند.

به عبارت ساده‌تر، به‌روزرسانی iPadOS 18 برای آیپد پرو های سال ۲۰۱۸ به بعد و همچنین iPad Air، Mini و آیپد های استاندارد (از سال ۲۰۱۹ به بعد) خواهد بود. نکته دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که مجموعه ویژگی های هوش مصنوعی «هوش اپل» برای همه کاربران آیپد، در دسترس نخواهد بود. همان‌طور که GSMArena اشاره می‌کند، ویژگی های هوش مصنوعی این سیستم عامل جدید اپل، تنها به آیپد های مجهز به تراشه M این غول فناوری آمریکایی می‌رسند.

اپل از Apple Intelligence به‌عنوان نام رسمی هوش مصنوعی خود در iOS 18 استفاده خواهد کرد

نظر شما چیست؟ اگر کاربران دیوایس های اپل هستید، آیا موفق به دریافت iOS 18 یا iPadOS 18 خواهید شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی