حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 18 اپل رسما معرفی شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، برترین‌های ترنجی

به‌روزرسانی جدید اپل برای سیستم‌عامل موبایلی‌اش یعنی iOS امشب و در WWDC24 به نمایش گذاشته شد. آپدیت iOS 18 اپل رسما معرفی شده و شاید اولین ویژگی که از آن به نمایش گذاشته شد، برای کاربران اندروید واقعا یک خاطره و موضوعی بدیهی باشد!

آپدیت iOS 18 اپل

افزایش سطح شخصی‌سازی در صفحه اصلی iOS 18

افزایش سطح شخصی‌سازی در صفحه اصلی iOS 18

بله اگر کاربر iOS باشید و به تصویر بالا که نگاه کنید، شاید کاملا تعجب کنید! چطور آیکون‌ها اینطور چیده شده‌اند یا رنگ آیکون‌ها چرا تیره است؟ خب بله، آپدیت iOS 18 بالاخره ویژگی را به شما می‌دهد که سال‌هاست در اندروید حضور دارد.

اپل با آپدیت iOS 18 تغییرات مهمی (در سابقه iOS) را به شخصی‌سازی صفحه اصلی آورده است. حالا شما می‌توانید آیکون برنامه‌ها را هر کجا که می‌خواهید قرار بدهید!

همچنین قادر خواهید بود که تم رنگی تیره یا با رنگ خاص داشته باشید. به این ترتیب شخصی سازی Home Screen سیستم عامل iOS بالاخره همان چیزی شده که باید می‌بود.

کنترل سنتر چند بخشی در iOS 18

کنترل سنتر چند بخشی در iOS 18

کنترل سنتر آپدیت iOS 18 نیز دستخوش تغییرات شده که می‌تواند جذاب باشد. شما می‌توانید کنترل سنتر را به بالا سوایپ کنید و مثلا کنترل پخش موسیقی (مانند تصویر بالا) به شما نمایش داده شود. حتی یک بار دیگر می‌توانید به بالا سوایپ کنید و کنترل‌های مربوط به خانه هوشمند را بررسی کنید.

حالت ویژه گیمینگ در iOS 18

حالت ویژه گیمینگ در iOS 18

اپل بالاخره در iOS 18 به این نتیجه رسیده که باید حالت ویژه بازی داشته باشد. در Game Mode آپدیت iOS 18 آیفون شما سعی می‌کند تجربه گیمینگ شما را در اولویت اول قرار دهد.

حالت بازی به اتصال بهتر ایرپادز و کنترلر بازی بلوتوثی کمک خواهد کرد. همچنین فعالیت‌های پس‌زمینه مدیریت می‌کند تا فریم‌ریت بازی شما دچار اختلال نشود.

نرم افزار Photo با طراحی جدید و قابلیت‌های بهتر

نرم افزار Photo با طراحی جدید و قابلیت‌های بهتر

طراحی جدید نرم افزار Photo در آپدیت iOS 18 به شما کمک خواهد کرد تا خاطرات خود را بهتر مرور کنید. البته طراحی جدید قطعا قرار نیست کاربران را گیج کند.

طراحی نرم افزار Photo در iOS 18 در تصویر بالا به نمایش گذاشته شده است. نمای قدیمی که انتظار دارید، تقریبا ۶۰ درصد فضای نمایشگر را تصاحب کرده و کرده و ۴۰ درصد پایینی آن قرار است دسته‌بندی‌های هوشمند و مفیدی را به شما ارائه کند.

همچنین یک گزینه وجود دارد که اجازه می‌دهد تصاویری که می‌خواهید از پیش نمایش کلی مخفی شوند. مثلا می‌توانید تعیین کنید که اسکرین‌شات‌ها در صفحه اصلی نمایش داده نشوند!

آپدیت iMessage در iOS 18 با قابلیت ارسال پیامک زمان‌بندی شده!

آپدیت iMessage در iOS 18 با قابلیت ارسال پیامک زمان‌بندی شده!

بله، یک ویژگی دیگر که کاربران اندروید شاید برایشان سوال باشد که چرا تا به حال در iOS نبوده است. خب، اپل است دیگر!

حالا با آپدیت iMessage در iOS 18 شما می‌توانید یک پیام را به صورت زمان‌بندی شده برای کاربران خود ارسال کنید. این برای کاربران فراموش‌کار مثل من واقعا جذاب است.

همچنین کاربران حالا می‌توانند با هر ایموجی دلخواه خود به پیام‌ها واکنش نشان دهند. قابلیت فرمت دادن به متن پیام ارسالی، مانند برجسته کردن (Bold)، کج‌کردن (Italic) یا خط کشیدن زیر متن را داشته باشید.

طبق شایعات، شما می‌توانید روی متن و کلمه‌های خاص یک افکت قرار دهید تا متن خود را خواناتر و تاکید بهتری داشته باشید.

همچنین امکان ارسال پیامک در شرایط اضطراری و اتصال ماهواره‌ای در iOS 18 ارائه می‌شود. این ویژگی فقط زمانی که شما از پوشش مخابراتی خارج شده باشید، قابل درسترسی است.

آپدیت iOS 18 همچنین حریم خصوصی را افزایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد برای هر برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، ورد به آن نیاز به احراز هویت داشته باشید، یا حتی آن‌ها را کاملاً پنهان کنید در حقیقت قابلیت رمزگذاشتن و پنهان کردن نرم افزارها به شما ارائه می‌شود.

همچنین اکنون می‌توانید به طور خاص کنترل کنید که برنامه‌های شخص ثالث به کدام مخاطبین دسترسی داشته باشند.

همچنین به روزرسانی‌هایی برای نرم‌افزارهای نقشه و کیف پول وجود دارد.

در تصویر زیر شما می‌توانید تمام قابلیت‌های جدید iOS 18 که در نطق اصلی WWDC24 رونمایی شد را یکجا ببینید:

نظر شما درباره این ویژگی‌های جدید برای iOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)