حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید Siri مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد: همکاری با ChatGPT و عرضه از سال ۲۰۲۵

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، هوش مصنوعی

سال ۲۰۱۱ بود که با iOS 5 و آیفون 4s با دستیار هوشمند صوتی اپل به نام Siri آشنا شدیم. این دستیار طی سال‌ها بهبود داشته اما حقیقتا از رقبا عقب‌تر است. آپدیت جدید Siri مجهز به هوش مصنوعی معرفی شده که با ChatGPT هم همگام‌سازی‌های مهمی دارد. عرضه این نسخه جدید سیری از سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

آپدیت Siri مجهز به هوش مصنوعی

اپل امشب از نسخه جدیدی از سیری رونمایی کرد که وعده می‌دهد طبیعی‌تر و مفیدتر باشد. سیری جدید از مدل‌های هوش مصنوعی مولد Apple Intelligence بهره می‌برد.

در آپدیت جدید، سیری یک رابط کاربری جدید دارد که هنگان فعال شدن به جای دایره پایین صفحه، در اطراف قاب نمایشگر می‌درخشد. پاسخ‌ها در کارت‌های جدید با جزئیات بسیار زیاد ظاهر می شوند. اپل اعلام کرد سیری جدید به تدریج و «طی سال ۲۰۲۵» عرضه خواهد شد.

رابط کاربری جدید سیری با کادر درخشنده دور رابط کاربری

رابط کاربری جدید سیری با کادر درخشنده دور رابط کاربری

اپل می گوید سیری جدید موضوع مورد صحبت را درک می کند، بنابراین لازم نیست در درخواست‌های بعدی اطلاعات را تکرار کنید. همچنین ادعا می‌شود سیری می‌تواند چیزهایی را بیابد و بفهمد که قبلا هرگز نمی‌توانست.

سیری برای فهمیدن مورد آنچه که شما روی نمایشگر گوشی‌تان به آن نگاه می‌کنید، ویژگی “آگاهی (از محتوای) روی صفحه” یا “on-screen awareness” خواهد داشت و توانایی انجام دستورات درون برنامه ای را دارد.

به عنوان مثال، اگر در حال پرکردن فرمی هستید که شماره گواهینامه رانندگی خود را درخواست می کند، سیری به طور خودکار می تواند تصویر گواهینامه رانندگی شما را پیدا کند و شماره مربوطه را برای پر کردن فیلد از طرف شما استخراج کند! جذاب است، نه؟

برنامه Intent به سیری اجازه می دهد تا با برنامه های شخص اول و شخص ثالث عمیقا همکاری کند. در یک تست عملی، اپل از برنامه Photos خواست تا تصویری را که در حال حاضر به آن نگاه می کنید ویرایش کند و سیری تنظیمات را از طرف شما انجام می دهد.

همچنین دانش عمیق‌تری از محصولات اپل خواهد داشت، بنابراین می‌توانید در مورد محصول اپل خود از آن کمک بخواهید. برای مثال، پرسیدن «چگونه می‌توانم یک پیام بنویسم و ​​فردا آن را بفرستم» دستورالعمل‌های کمکی برای استفاده از ویژگی جدید ارسال برنامه‌ریزی‌شده در پیام‌های iOS 18 را نشان می‌دهد.

این ویژگی‌ها به تدریج و با قابلیت‌های جدید در طول چرخه عمر iOS 18 عرضه می‌شوند. طرح جدید سیری همچنین در iPad و Mac ارائه خواهد شد.

همکاری سیری با ChatGPT

اپل در رویداد WWDC24 نشان داد که اگر شما از سیری سوالی بپرسید، حتی این دستیار هوشمند صوتی اپل می‌تواند از ChatGPT کمک بگیرد و به شما پاسخ دهد. این باعث می‌شود جواب‌های بهتری داشته باشید.

نظر شما درباره این بهبودها چیست؟ هرچند باید صبر کرد تا آن‌ها را تجربه کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)