حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی اپل زندگی شما را آسان تر می کند، اگر از آیفون های جدید استفاده کنید!

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

قبل از شروع WWDC در روز دوشنبه، مارک گرمن از بلومبرگ، خبرنامه جدیدی را منتشر کرده است که جزئیات برنامه اپل برای مراسم هفته آینده‌اش را مشخص می‌کند. از جمله در مورد آنچه که اپل قصد دارد با هوش مصنوعی یا همانطور که خودش عنوان می‌کند «Apple Intelligence»، انجام دهد.

شاید یکی از نکات جالب‌ مورد اشاره توسط گرمن این باشد که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی شرکت روی هیچ یک از آیفون‌های قدیمی‌تر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس و سری آیفون ۱۶ کار نمی‌کند. در مورد آیپد و مک، فقط محصولات دارای پردازنده M1 یا جدیدتر از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند.

اپل سعی دارد تا حد امکان هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود ادغام کند

به گزارش androidheadlines رویکردی که اپل با هوش مصنوعی در پیش گرفته است ممکن است آشنا به نظر برسد. این شرکت می‌خواهد تا جایی که می‌تواند هوش مصنوعی را وارد برنامه‌های خود کند. و از آن در راه‌هایی استفاده کنید که زندگی روزمره مصرف کنندگان را آسان‌تر کند. اپل می‌خواهد که هوش مصنوعی به مصرف کنندگان کمک کند، نه اینکه سربار مصرف کنندگان باشد. کوپرتینویی‌ها بر روی ویژگی‌های فناوری محبوب مانند تولید تصویر و ویدئو تمرکز نمی‌کنند، اما در عوض روی ویژگی‌هایی با جذابیت گسترده‌تر سرمایه گذاری کرده‌اند.

اپل استفاده از مجموعه هوش مصنوعی این شرکت را برای کاربرانش اختیاری خواهد کرد، بنابراین برخلاف سری گلکسی اس 24 مجبور به استفاده از این قابلیت‌ها نیستید. و البته، هوش مصنوعی این شرکت ابتدا به صورت بتا عرضه خواهد شد.

هوش مصنوعی سازنده گوشی‌های آیفون از OpenAI و فناوری‌های خود شرکت استفاده خواهد کرد. بنابراین، بسته به وظیفه‌ای که قرار است انجام شود، سرویس‌ها به پردازش روی دستگاه یا محاسبات مبتنی بر ابر متکی خواهند بود. اپل همچنین الگوریتم جدیدی را در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار گنجانده است که تعیین می‌کند کدام رویکرد برای هر کار خاص، بهترین گزینه است.

هوش مصنوعی اپل

سیری، خلاصه‌سازی و پیشنهاد پاسخ، محور اصلی ویژگی‌های جدید iOS 18 خواهند بود

یکی از ویژگی‌های اصلی که اپل در اینجا با هوش مصنوعی روی آن تمرکز کرده است، خلاصه‌سازی است. اخیراً در چند مورد از افشاگری‌های مربوط به iOS 18، این مورد را مشاهده کرده‌ایم. اپل در حال کار بر روی ویژگی‌هایی است که می‌تواند به سرعت مقالات و صفحات وب را در مرورگر سافاری خود خلاصه کند. همچنین می‌تواند یادداشت‌های جلسه، پیام‌های متنی و ایمیل‌ها را خلاصه کند. بخش دیگر این قابلیت پیشنهادات پاسخ است. با آیفون، قادر به ایجاد خودکار پاسخ‌های کامل به ایمیل‌ها و پیام‌های متنی خواهید بود.

در نهایت، سیری ارتقای بزرگی را در این انقلاب هوش مصنوعی تجربه خواهد کرد و اپل در حال برنامه ریزی برای اصلاح آن بر اساس مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) است. برای اولین بار، سیری کنترل دقیقی بر روی ویژگی‌ها و اقدامات فردی در برنامه‌ها خواهد داشت. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند به سیری بگویند که یک ایمیل را حذف کند، یک عکس را ویرایش کند یا یک مقاله خبری را خلاصه کند. اپل قصد دارد به مرور زمان این ویژگی را به برنامه‌های شخص ثالث نیز گسترش دهد.

انتظار می‌رود که نیمی از مدت سخنرانی WWDC به هوش مصنوعی اختصاص پیدا کند. بنابراین با توجه به زمان دو ساعته مراسم، ما احتمالا شاهد یک ساعت صحبت درباره این مسئله خواهیم بود.

نظر شما درباره رویکر اپل در قبلا هوش مصنوعی محصولاتشان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر