حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موج دوم لپتاپ های مجهز به پردازنده آرم قبل پایان ۲۰۲۴ از راه می رسند

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام، مایکروسافت

اکنون حدودا نیم ده از تولد Windows on Arm می‌گذرد، اما ما فقط تعداد معدودی از لپتاپ‌ها را با استفاده از پردازنده‌های آرم دیده‌ایم. با این حال، امسال به لطف کوالکام و مایکروسافت به طور امیدوار کننده‌ای تعداد این محصولات رو به افزایش است. در چند روز گذشته در Computex 2024، شاهد بودیم که این دو شرکت با شرکای سخت افزاری خود مانند دل و ایسوس دست به دست هم دادند تا مجموعه‌ای از لپتاپ های جدید مجهز به پردازنده آرم را عرضه کنند. در حالی که این افزایش قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته است، این صنعت ممکن است برای باقیمانده سال 2024 حتی محصولات بیشتری را در صف معرفی داشته باشد.

موج دوم لپتاپ های مجهز به پردازنده آرم با تمرکز بر مشتریان تجاری عرضه خواهد شد

طبق گفته سایت WinFuture، مایکروسافت و کوالکام مشغول آماده شدن برای توسعه تعداد قابل توجهی محصول ویندوزی بر پایه آرم هستند. یکی از نمایندگان کولاکام عنوان کرده است که شرکت‌های سازنده لپتاپ در حال برنامه ریزی موج دوم رونمایی لپتاپ‌هایشان برای آگوست و سپتامبر(مرداد و شهریور) سال جاری هستند. مانند سرفیس پرو جدید و سایر دستگاه‌هایی که تاکنون معرفی شده‌اند، این رایانه‌های شخصی نیز از تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس کوالکام استفاده خواهند کرد.

اما در حالی که نسخه‌های فعلی رایانه‌های شخصی مبتنی بر ARM برای کاربران معمولی توسعه پیدا کرده بود، به نظر می‌رسد که موج دوم بر تسخیر بازار تجاری متمرکز خواهد بود. این منطقی است زیرا تصاحب بازار شرکتی می‌تواند حجم بسیار بیشتری از فروش را به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است دستگاه‌های مبتنی بر ARM را به عنوان جایگزین‌هایی مناسب برای لپتاپ‌های مبتنی بر معماری x86 سنتی معرفی کند، زیرا اکثر برنامه‌های متمرکز بر کسب‌وکار در حال حاضر به طور بومی از Arm پشتیبانی می‌کنند. اما این حرف لزوماً برای بازی، ویرایش ویدیو و سایر موارد استفاده مصرف کننده غیر تجاری صادق نیست.

کوالکام قصد دارد این لپتاپ‌ها را همزمان با یک بروزرسانی مهم ویندوز عرضه کند

تلاش کوالکام برای رسیدن به پنجره آگوست یا سپتامبر یک حرکت استراتژیک است زیرا همزمان با تاریخ انتشار، انتظار می‌رود مایکروسافت برای به‌روزرسانی 24H2 ویندوز 11 آماده شود. کسب‌وکارها معمولاً بروزرسانی سخت‌افزار مورد استفاده خود را بر اساس به‌روزرسانی‌های اصلی نرم‌افزار برنامه‌ریزی می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود پشتیبانی و ارائه آپدیت‌های امنیتی بهتر صورت بگیرد

با انتشار دومین موج از محصولات ویندوزی بر پایه آرم، کوالکام می‌گوید تمرکز صنعت به عوامل دیگری فراتر از لپ‌تاپ‌ها تغییر خواهد کرد. برای مثال، ممکن است شاهد عرضه اولین مینی پی‌سی‌های مجهز به اسنپدراگون و All in One‌ها در همین زمان باشیم. چنین دستگاه‌های کوچکی در حوزه فناوری اطلاعات(IT) بسیار محبوب هستند. علاوه بر این می‌توانند جایگزین مناسبی برای مک مینی و آی‌مک‌های مبتنی بر سیلیکون اپل در سمت مصرف‌کننده باشند.

نظر شما درباره آینده پروژه Windows on Arm چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر