حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از Apple Intelligence به‌عنوان نام رسمی هوش مصنوعی خود در iOS 18 استفاده خواهد کرد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، هوش مصنوعی

مارک گورمن از بلومبرگ به‌تازگی گزارش داده است که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی آینده در iOS 18 و سایر سیستم‌عامل‌های خود را با نام تجاری «Apple Intelligence» معرفی خواهد کرد که یک پیچ‌وتاب مناسب در مخفف عبارت AI است. اپل درنظر دارد تا از نسخه آینده سیستم‌عامل‌های خود به‌همراه هوش مصنوعی در رویداد WWDC 2024 در تاریخ 21 خردادماه یعنی دو روز دیگر رونمایی کند.

اپل Apple Intelligence

مجموعه ویژگی‌های Apple Intelligence به‌جای تمرکز بر تولید متن یا ساختن تصاویر، از مدل‌های زبانی بزرگ برای ارائه عملکردی استفاده می‌کند که به کاربران در طول زندگی روزمره‌شان کمک می‌کند، با توانایی‌هایی مانند خلاصه‌سازی متون و پیشنهادهایی در پاسخ دادن هوشمند به پیام‌ها.

می‌توانید انتظار داشته باشید که اپل ویژگی‌هایی مانند خلاصه‌های اعلان‌های ایجادشده توسط هوش مصنوعی یا خلاصه‌ای از صفحات وب در سافاری را نمایش دهد. برنامه‌هایی مانند Messages و Mail می‌توانند پاسخ‌های خودکار غنی به مکالمات ایجاد کنند. Mail همچنین از هوش مصنوعی برای دسته‌بندی هوشمند ایمیل‌های دریافتی و مرتب کردن ایمیل‌های خوانده‌نشده استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی مولد اپل همچنین ویژگی جدید ساخت ایموجی شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند که می‌تواند ایموجی‌های جدیدی براساس آنچه کاربران می‌خواهند، تولید کند. بلومبرگ می‌گوید این سیستم می‌تواند در لحظه به‌روزرسانی شود، زیرا کاربر کلمات را در یک فیلد متنی تایپ می‌کند. این به کاربران می‌دهد تا بسیار فراتر از مجموعه رسمی ایموجی‌های تعریف‌شده توسط کنسرسیوم یونیکد پیش بروند.

اپل Apple Intelligence

اپل Apple Intelligence

اپلیکیشن Photos نیز ویژگی‌های جدید ویرایش عکس با هوش مصنوعی، مشابه Smart Eraser موجود در گوشی‌های پیکسل گوگل را به‌دست خواهد آورد. ضبط‌های ایجادشده در یادداشت‌های صوتی نیز به‌طور خودکار رونویسی می‌شوند.

بهبودهای قابل‌توجهی در سیری و تکمیل کدهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در Xcode نیز در دستور کار اپل قرار دارد، اما ممکن است تا سال آینده در دسترس عموم کاربران قرار نگیرند.

قدرت Apple Intelligence با ترکیبی از قابلیت‌های روی دستگاه و سرور ابری تأمین می‌شود. همچنین همکاری با OpenAI برای پشتیبانی از عملکردهای خاص نیز وجود دارد.

تکیه‌بر ابر برای هوش مصنوعی، در پاسخ به برخی اقدامات پیشین اپل در مورد حریم خصوصی کاربران است، اما این شرکت برنامه‌ای برای رفع این نگرانی‌ها دارد. در مرحله اول، سرورهای آن از طرح‌های محاسباتی محرمانه استفاده می‌کنند تا پردازش داده‌ها را تا حد امکان خصوصی کنند.

بلومبرگ می‌گوید اپل همچنین پروفایل‌های کاربری را براساس داده‌های مشتری ایجاد نخواهد کرد و گزارش‌های جدیدی را ارائه می‌کند که به کاربران توضیح می‌دهد چگونه از داده‌های آن‌ها محافظت می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که تمامی ویژگی‌های جدید به‌صورت انتخاب خود کاربران، در دسترس ‌آن‌ها قرار گیرد.

نظر شما درباره مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل تحت عنوان Apple Intelligence چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی