حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با معماری ۲ نانومتری سامسونگ ساخته شود

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، کوالکام

طی چند سال گذشته، کوالکام در زمینه ساخت تراشه‌های اسنپدراگون رده بالای خود، از ریخته‌گری سامسونگ دور شده است. با این حال، این شرکت مشتاق به همکاری مجدد با این برند کره‌ای و برای تراشه‌های آینده است. به تازگی گزارشی داریم که می‌گوید شاید اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با معماری ۲ نانومتری سامسونگ ساخته شود.

احتمال ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۵ توسط سامسونگ

بر اساس گزارش Business Korea، مدیرعامل کوالکام آقای کریستیانو آمون، به طور جدی در حال بررسی همکاری با ریخته‌گری سامسونگ است. در یک جلسه توجیهی رسانه‌ای که در هتل W در تایپه تایوان برگزار شد، آمون گفت که در حال بررسی استفاده از ۲ تولیدکننده برای تراشه‌های پرچمدار آینده اسنپدراگون است. این رویداد در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

استفاده از ۲ تولیدکننده به دریافت همزمان محصولات (یا تولید) از دو منبع اشاره دارد. در این زمینه، کوالکام به استفاده از خدمات ریخته‌گری سامسونگ و تراشه‌ساز قراردادی تایوان یعنی TSMC اشاره دارد.

طبق گزارش‌ها، آمون گفت:

«تمرکز فعلی باید بر روی تولید ریخته‌گری TSMC باشد، اما احتمالاً به تلاش قابل توجهی نیاز است تا یک شرکت بتواند هر دو جنبه را مدیریت کند.»

به نظر می رسد او علاقه مند به همکاری با TSMC و Samsung Electronics است و از راهبرد استفاده از ۲ تولیدکننده صحبت می کند.

در یک یادآوری تاریخی باید بگوییم که تراشه اسنپدراگون 888 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری ریخته‌گری سامسونگ ساخته شد و پس از Snapdragon 8 Gen 1 با فرآیند 4 نانومتری همین ریخته‌گری به بازار رسید. متاسفانه هر دو تراشه مشکل گرمای بیش از حد و بازده انرژی داشتند. از این رو، کوالکام به فرآیند 4 نانومتری TSMC برای Snapdragon 8+ Gen 1 و سپس Snapdragon 8 Gen 2 و Snapdragon 8 Gen 3 روی آورد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 4، که دارای هسته‌های پردازشی سفارشی Oryon کوالکام است، از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده کند. پیش از این، انتظار می رفت که بخشی از این سفارش‌ها توسط ریخته‌گری سامسونگ ساخته شود اما حالا این احتمال بعید است.

بر اساس برخی گزارش‌ها اگر تولیدات ریخته‌گری سامسونگ بازدهی کافی داشته باشند، کره‌ای‌ها می‌توانند از بخشی از سفارش‌های تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 را دریافت کنند.

نظر شما چیست؟ سامسونگ برای تراشه پرچمدار دو نسل بعدی کوالکام واجد شرایط خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)