حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات اینستاگرام تهاجمی‌تر و علنی‌تر خواهد شد: Ad Breaks

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات اینستاگرام معمولا به صورت خیلی علنی نبوده و بیشتر به صورت پیشنهاد غیرمستقیم پست‌هایی که درخواست بیشتر دیده شدن دارند (بخوانید تبلیغ شدن)، بوده است. هر چند در بازه‌های زمانی مختلف این سیاست تغییر داشته و گویا حالا نوبت به یک تغییر دیگر است. با توجه به تست ویژگی “Ad Breaks” باید گفت که تبلیغات اینستاگرام تهاجمی‌تر و علنی‌تر خواهد شد.

هجوم تبلیغات اینستاگرام به فید کاربران

شبکه اجتماعی اینستاگرام اخیرا آزمایش ویژگی جدیدی به نام «Ad Breaks» را آغاز کرده است. تفاوت مهم این تبلیغات “غیرقابل رد شدن” آن‌هاست. همین موضوع تجربه اینستاگرام‌گردی کاربر را مختل می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که حداقل 3 تا 5 ثانیه یک آگهی را مشاهده کنند تا بتوانند ادامه فید خود با ببیند.

متا، یعنی شرکت مادر فیس‌بوک، اینستاگرام و … ، همیشه برای کسب درآمد به تبلیغات متکی بوده است. پیش‌تر عموما این تبلیغات آن‌چنان رسمی نبود و برچسب “تبلیغات” نداشت.

با این حال این شرکت اخیرا با چالش هایی مانند قوانین سختگیرانه‌تر حفظ حریم خصوصی و ظهور TikTok مواجه شده است. بنابراین، برای کسب درآمد بیشتر، چیزهای مختلفی را امتحان می‌کند. این موارد شامل خریدهای درون‌برنامه، اشتراک، و حالا این “استراحت‌های تبلیغاتی” غیر قابل رد شدن!

اینستاگرام همیشه در ترکیب تبلیغات در فضاهای مختلف اپلیکیشن خود، مانند صفحه اصلی و صفحه اکسپلور قوی عمل کرده است. همه ما به دیدن پست‌هایی با برچسب “Sponsored Posts” که تقریباً شبیه محتوای معمولی هستند عادت کرده ایم. این مدل پست‌ها «تبلیغات نرم» هستند که سعی دارند اصطلاحا خیلی “زیرپوستی” به ما نفوذ کنند و ما بازخورد شدیدی نسبت به آن‌ها نداریم.

اما این مدل استراحت یا وقفه‌های تبلیغاتی متفاوت هستند و مجبور خواهید بود آن را تماشا کنید.

متا هنوز به طور رسمی در مورد عرضه رسمی و عمومی “وقفه های تبلیغاتی” چیزی اعلام نکرده است. در حال حاضر کاربران اینستاگرام در پلتفرم‌های Reddit و X (توئیتر سابق) نارضایتی خود را ابراز کرده و تجربه خود از این تغییر را به اشتراک می‌گذارند.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که تبلیغات تهاجمی Ad Breaks اینستاگرام محدود به گروه کوچکی از کاربران است. این نشان می‌دهد متا در حال انجام آزمایش این ایده بوده و مشخص نیست که چنین تصمیمی نهایی شود یا خیر.

نظر شما درباره این‌گونه تبلیغات غیرقابل‌ ردشدن چیست؟ نمونه این موارد را شاید در یوتوب یا برخی بازی‌ها تا کنون به وفور دیده باشیم اما آیا اینستاگرام می‌تواند بدون ناراضایتی زیاد و باختن سهم کاربر به رقیب چینی خود یعنی تیک‌تاک، این تصمیم را اجرایی کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)