حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 16 پرو رکورد باریک‌ترین حاشیه نمایشگر در گوشی‌های هوشمند را خواهد شکست

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به‌گفته افشاگر معروف، Ice Universe، که عموماً اطلاعات دقیقی در مورد برنامه‌های اپل و سایر برندها در گذشته فاش کرده است، مدل‌های آینده آیفون 16 پرو باریک‌ترین حاشیه نمایشگر در گوشی‌های هوشمند را خواهند داشت که حتی باریک‌تر از حاشیه نمایشگر فعلی در سری آیفون 15 پرو و گلکسی اس 24 سامسونگ است.

باریک‌ترین حاشیه نمایشگر گوشی‌های هوشمند در آیفون 16 پرو

براساس گزارش منابع متعدد، علی‌رغم تغییرات اندک در طراحی، هر دو مدل آیفون 16 پرو در سال جاری ابعاد بزرگتری خواهند داشت. گفته می‌شود آیفون 16 پرو دارای نمایشگر 6.3 اینچی (ارتقا از 6.1 آیفون 15 پرو) است، درحالی‌که انتظار می‌رود نمایشگر آیفون 16 پرو مکس اندازه 6.9 اینچی (از 6.7 آیفون 15 پرو مکس) داشته باشد که آن را به‌طور بالقوه به بزرگترین آیفون تولیدشده توسط اپل تبدیل می‌کند.

باریک‌ترین حاشیه نمایشگر گوشی‌های هوشمند در آیفون 16 پرو

باریک‌ترین حاشیه نمایشگر گوشی‌های هوشمند در آیفون 16 پرو

اما به‌نظر می‌رسد که اپل تنها به ابعاد فیزیکی بزرگتر تکیه نخواهد کرد تا تجربه تماشا را فراگیرتر کند. طبق گفته‌های Ice Universe، مدل پرو آیفون‌های امسال همچنین دارای حاشیه نمایشگرهای کاهش‌یافته خواهند بود که می‌تواند باریک‌ترین حاشیه‌هایی باشد که تاکنون در هر گوشی هوشمندی ازجمله سری Galaxy S24 سامسونگ دیده شده است.

پیشرفت برای دستیابی به این امر می‌تواند شایعه استفاده اپل از فناوری Border Reduction Structure (BRS) باشد که امکان چیدمان فشرده‌تر و کارآمدتر مدارهای زیر نمایشگر را فراهم می‌کند و درنتیجه حاشیه‌های باریک‌تری ایجاد می‌کند. اگرچه آیس یونیورس اشاره‌ای به فناوری BRS نکرده است، اما پیش‌تر دو شایعه دیگر به این فناوری در رابطه با مدل‌های آیفون 16 اشاره کرده بودند.

سال گذشته، اپل با استفاده از قالب‌گیری بیش از حد فشار تزریق کم یا LIPO، حاشیه‌های آیفون 15 پرو را کاهش داد تا اندازه حاشیه نمایشگر آن را به 1.5 میلی‌متر (در مقابل حدود 2.2 میلی‌متر در مدل‌های آیفون 14) کاهش دهد. علاوه‌بر این، اپل از زمان معرفی مدل‌های آیفون 12 در سال 2020، اندازه نمایشگر آیفون را تغییر نداده است. اما همان‌طور که گفته شد، قرار است همه‌چیز با مدل‌های پرو سری آیفون 16 امسال تغییر کند.

نظر شما درباره شکستن رکورد باریک‌ترین حاشیه نمایشگر در مدل‌های آیفون 16 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی