حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خداحافظی با منوهای کاغذی! آموزش ساخت منوی دیجیتال جذاب و کارآمد (راهکار افزایش فروش)

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

آیا قصد تغییر قیمت منوی رستوران خود را دارید، اما چاپ مجدد منوی کاغذی برایتان هزینه زیادی دارد؟ خب یک راهکار بهتر استفاده از منو آنلاین است. این منوها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ و همچنین جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر می‌شوند. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به این منوها و نحوه ساخت منو دیجیتال، می‌اندازیم. اگر نمی‌دانید منو دیجیتال چیست، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

منو دیجیتال چیست؟

منوی دیجیتال نسخه دیجیتالی منوی رستوران است که از طریق کدهای QR در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. مشتریان رستوران شما می‌توانند از طریق اسکن کدهای QR با دوربین گوشی هوشمند خود به منوی دیجیتال شما دسترسی داشته باشند.

آموزش ساخت منو دیجیتال رایگان

نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های زیادی برای ایجاد منو دیجیتال رستوران وجود دارند. ساخت منوی دیجیتال یک فرآیند آسان است که در کمتر از 36 ساعت قابل انجام است. کد QR را می‌توان تقریباً با همه دوربین‌های گوشی‌های هوشمند اسکن کرد. حتی اگر برنامه دوربین نتواند کد QR را اسکن کند، تعداد زیادی برنامه اسکنر QR در فروشگاه گوگل پلی فروشگاه iOS موجود است.

آموزش ساخت منو دیجیتال رایگان

مشتری یک رستوران در حال اسکن کد QR

ساخت منو دیجیتال با 3 سایت ایرانی

سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به شما کمک می‌کنند، به راحتی منو دیجیتال رستورانی ایجاد کنید:

سایت سافت منو

با سافت منو می‌توانید منو آنلاین خود را فقط با چند کلیک ایجاد کنید. همچنین شما می‌توانید هر زمانی که بخواهید با مراجعه به پنل مدیریتی خود، آیتم‌های منو را تغییر داده و به‌روزرسانی کنید. این وب سایت دارای چهار تعرفه قیمتی مختلف برای ساخت منو و همچنین یک ماه استفاده رایگان است. از امکانات منحصربه‌فرد سافت منو، ترجمه منو به زبان‌های زنده دنیا است.

سایت دنیو

دنیو در سال 1399 در قالب یک پروژه مستقل متولد شد. این وب سایت امکان ساخت منوی دیجیتال را به صورت رایگان در اختیار شما می‌گذارد. با ثبت نام در دنیو می‌توانید تنها با چند کلیک منوی خود را ایجاد کنید.

سایت م نیو

با م نیو می‌توانید به راحتی دسته‌بندی یا آیتم جدیدی به منو اضافه کرده یا از منو حذف کنید. ترجمه به چندین زبان، ویدیوی مدل سه بعدی و گالری تصاویر، منوی مطابق با هویت برند، تعریف چند منوی مجزا از امکانات این سایت است.

ساخت منو دیجیتال با 3 سایت خارجی

برای ساخت منو دیجیتال همچنین می‌توانید از سایت‌های خارجی کمک بگیرید. پرکاربردترین این سایت‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

Poster My Wall

PosterMyWall یک نرم افزار طراحی گرافیکی مبتنی بر ابر است که به کسب‌وکارها کمک می‎کند تا فیلم‌های تبلیغاتی، پوسترها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، آگهی‌ها، کمپین‌های ایمیلی طراحی کنند. با استفاده از قالب‌های آماده این وب سایت می‌‌توانید منوی رستوران خود را به سادگی ایجاد کنید.

iMenuPro

iMenuPro یک منوساز آنلاین است که به صاحبان رستوران‌ها اجازه می‌دهد در کمترین زمان منوهای خود را ایجاد کنند. استفاده از این ابزار بسیار سریع و آسان است و منوی رستورانی حرفه‌ای را در چند ثانیه ارائه می‌دهد. برای کار با این ابزار فقط کافی است آیتم‌های منوی خود را در لیست مواد غذایی تعریف کنید. سپس باید آیتم‌ها را از لیست اقلام به منو بکشید. به محض قرار داده شدن در منو، iMenuPro به طور خودکار آنها را از لحاظ گرافیکی فرمت می‌کند و در نتیجه منویی زیبا و با کمترین تلاش طراحی شده است.

Canva

ابزار آنلاین طراحی گرافیک Canva در سال 2013 راه اندازی شد. این ابزار به کاربران کمک می‌کند بدون دانش طراحی و به سادگی پوستر، کارت ویزیت، استوری اینستاگرام، اسلاید و…. طراحی کنند. ابزار منوساز Canva به شما کمک می‌کند که عکس‌های غذا و توضیحات غذاها را در عرض چند دقیقه به یک منوی رستوران کامل و حرفه‌ای تبدیل کنید.

چگونه منو دیجیتال جذاب و بهینه داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید یک منوی جذاب و بهینه داشته باشید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • • فونت، رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنید

منوی دیجیتال شما باید خوانا و به راحتی قابل پیمایش باشد. برای افزایش خوانایی، فونت‌های ساده با قلم ضخیم را انتخاب کنید. هنگام انتخاب رنگ‌ها، کنتراست و خوانایی را بیش از هر چیز در اولویت قرار دهید. ترکیب رنگ سیاه و سفید نه تنها کلاسیک است، بلکه خواندن آن نیز آسان است. اما رنگ‌های برندتان چطور؟ از آنها برای تاکید بر منوی دیجیتال خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نارنجی یکی از رنگ‌های برند شماست، می‌توانید از آن برای خط کشیدن زیر نام محبوب‌ترین غذاهای خود استفاده کنید.

  • • توضیحات دقیق اقلام را بنویسید

جذابیت منوهای دیجیتال این است که هیچ محدودیتی برای اینکه چه مقدار فضایی را می‌توانید به توضیحات هر آیتم منو اختصاص دهید، وجود ندارد. می‌توانید منوی خود را طوری طراحی کنید که وقتی مشتری روی یک آیتم منو ضربه می‌زند، بتواند جزئیات بیشتری را ببیند.

  • • از تصاویر و فیلم‌های غذاها استفاده کنید

یکی دیگر از مزایای منوهای دیجیتال این است که می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های غذاها را در منوی خود قرار دهید. عکس‌ها به مشتریان در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کنند، به‌ویژه وقتی در مورد غذایی که قبلاً امتحان نکرده‌اند، کنجکاو هستند. عکس‌های اشتها‌آور نیز به افزایش فروش شما کمک می‌کنند.

  • • بهینه‌سازی برای دستگاه‌ها و انداز‌های مختلف صفحه نمایش

گرچه یک منوی ایستا و پی دی اف نیز ایده خوبی است؛ اما بهتر است یک منوی دیجیتال تعاملی و سازگار با موبایل انتخاب کنید. این منوها به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش گوشی‌ها سازگار می‌شوند.

آموزش ساخت منو دیجیتال بهینه

مزایا و معایب منو دیجیتال

به طور کلی، مزایای منوی دیجیتال فراتر از راحتی در ثبت سفارشات است. این منوها تجربه‌ای جامع و مدرن را به مشتریان ارائه داده و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا با تقاضاهای بازار سازگار شوند.

کاربرد منو دیجیتال

منوهای دیجیتال کاربردهای زیادی دارند که آن‌ها را از منوهای سنتی متمایز می‌کند. برخی از این کاربردهای کلیدی را ادامه بیان می‌کنیم

  • • ثبت سفارش آنلاین و پرداخت آن

با منوی دیجیتال مشتری شما می‌تواند به راحتی سفارش خود را بدون نیاز به مراجعه به گارسون ثبت کند. همچنین از طریق اتصال به درگاه بانکی، قابلیت پرداخت مبلغ سفارشات نیز وجود دارد.

  • • نمایش جزئیات محصول

منوی دیجیتال قابلیت نمایش توضیحات غذاها نظیر مواد اولیه، آلرژی‌ها و… را دارند. این ویژگی باعث می‌شود مشتریان رستوران راحت‌تر سفارش خود را ثبت کنند.

  • • قابلیت جستجو

اگر رستوران شما چند منوی مختلف به عنوان مثال گیاهی، غذای فرنگی، غذای ایرانی و… دارد، قابلیت جستجو به مشتریان این امکان را می‌دهد که به سرعت آیتم مدنظرشان را انتخاب کرده و به سبد خریدشان اضافه کنند.

جمع بندی

به طور کلی، استفاده از منوهای دیجیتالی در صنعت رستوران‌داری افق‌های جدیدی را می‌گشاید و چهره این صنعت را تغییر می‌دهد. این منوها همچنین رقابت‌پذیری را افزایش می‌دهند، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند و باعث افزایش سودآوری رستوران‌ها می‌شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی