حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ به پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزن پایان می‌دهد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | Tizen، ساعت هوشمند، سامسونگ

در دنیای فناوری رایج است که حتی دستگاه‌های محبوب درنهایت به پایان عمر خود می‌رسند. سامسونگ، یکی از بازیگران اصلی در بازار ساعت‌های هوشمند، اکنون درحال آماده شدن برای خداحافظی با ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل تایزن خود است. پایان پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزن خاتمه دوره‌ای است که با Galaxy Gear سامسونگ در سال 2013 آغاز شد و در سال 2025 به پایان می‌رسد.

پایان پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزن سامسونگ

سیستم‌عامل تایزن زمانی که برای سری گلکسی واچ سامسونگ و ساعت‌های هوشمند 2وActive 1 در دسترس بود، به‌عنوان یک سیستم‌عامل بحث‌برانگیز شناخته می‌شد. بااین‌حال، حتی در آن زمان فروش این ساعت‌های هوشمند کاملاً قابل قبول بود.

هنگامی که سامسونگ سری گلکسی واچ 4 را معرفی کرد، استفاده از سیستم‌عامل تایزن را متوقف کرد. درحالی‌که سیستم‌عامل Wear OS سامسونگ در ساعت‌های هوشمند این شرکت به رابط کاربری One UI Watch مزین است و همین مورد برخی امکانات اضافی را به گلکسی واچ اضافه می‌کند.

همان‌طور که توسط یکی از کاربران در Reddit گزارش شده است، سامسونگ شروع به اطلاع‌رسانی به کاربران خود کرده است که قصد دارد تا پایان سال 2025 به پشتیبانی از سیستم‌عامل Tizen پایان دهد. این تغییرات اما، از همین از امروز شروع می‌شود که شامل مسدود شدن محتوای جدید تایزن واچ از Galaxy Store است.

پایان پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزن سامسونگ

پایان پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزن سامسونگ

در ادامه این بیانیه آمده است که «اقلام خریداری‌شده در Galaxy Store متوقف خواهند شد» که نشان می‌دهد کاربران حتی دسترسی به واچ‌فیس‌های مخصوص ساعت‌های هوشمند با تایزن را نیز از دست می‌دهند. سامسونگ در ادامه خاطرنشان می‌کند که دانلودهای پیشین در ساعت‌ها باقی خواهند ماند. این تغییرات قرار است در تاریخ 30 سپتامبر 2025 انجام شود. این آخرین اقدامی است که سامسونگ برای پایان دادن به پشتیبانی از سیستم‌عامل تایزن در ساعت‌های هوشمند خود انجام می‌دهد.

با توجه به اینکه سامسونگ دیگر ساعت‌های هوشمند با سیستم‌عامل تایزن را نمی‌فروشد، این اقدام جای تعجب ندارد.

نظر شما درباره پایان پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزن سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی