حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل iOS 18 با برنامه تنظیمات و کنترل سنتر به‌روزشده معرفی خواهد شد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات

مارک گورمن از بلومبرگ به‌تازگی تأیید کرده است که اپل قصد دارد با آپدیت آینده iOS 18 و macOS 15 خود، برنامه تنظیمات را ساده‌سازی کند. وی بیان می‌کند که اگرچه این یک «تغییر بزرگ» نیست، اما برخی حالت‌های مفید را به آن اضافه می‌کند. همچنین کنترل سنتر نیز در iOS 18 تغییراتی را به خود می‌بیند که جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

برنامه تنظیمات و کنترل سنتر به‌روزشده در iOS 18

برنامه تنظیمات در iPhone و iPad و تنظیمات سیستم در Mac یک رابط کاربری به‌روزرسانی‌شده با «طرح‌بندی سازماندهی‌شده و تمیزتر» دریافت می‌کند که برای پیمایش ساده‌تر آن مفید است. جستجو در برنامه تنظیمات نیز بهبود می‌یابد و این یکی از مشکلات اصلی نسخه‌های قبلی iOS و macOS بوده است.

به‌طور خاص در iOS، جستجوی یک گزینه در برنامه تنظیمات اغلب هیچ نتیجه یا نتیجه اشتباهی را نشان نمی‌دهد. برای مثال، جستجوی «بهینه‌سازی شارژ» در مدل‌های آیفون 15 پرو، رابط کاربری آن را نشان نمی‌دهد. چندین گزینه تنظیمات کوچکتر دیگر وجود دارد که به‌طور مشابه هنگام جستجو غیرقابل دسترسی هستند.

بخشی از تغییرات برنامه‌ریزی‌شده برای iOS 18 و macOS 15 شامل به‌روزرسانی‌های اصلی Spotlight و جستجو در سراسر سیستم‌عامل‌ها و همچنین نسخه بازنگری‌شده سیری است که قادر به کنترل همه ویژگی‌های فردی در برنامه‌ها می‌باشد. درمجموع، این به‌روزرسانی‌ها باید دسترسی به برخی از تنظیمات مخفی‌تر دستگاه‌های اپل را آسان‌تر کند.

شایعه قبلی حاکی از آن بود که اپل برنامه تنظیمات سیستم macOS را نیز بازنگری خواهد کرد و منوها و رابط‌های کاربری برنامه‌ها را در یک به‌روزرسانی جدید معرفی می‌کند که بزرگترین آپدیت از زمان به‌روزرسانی برنامه تنظیمات در macOS Ventura خواهد بود. گفته می‌شود که در مک، اپل از یک سیستم سازمانی متمرکز بر «اولویت و اهمیت کلی» استفاده می‌کند و همین تغییرات را می‌توان در iOS نیز اعمال کرد.

دسته‌های اعلان‌ها و صدا در تنظیمات سیستم به جایگاه پایین‌تر در لیست منتقل می‌شوند و تنظیمات عمومی در زیر تنظیمات شبکه به بالا منتقل خواهند شد. تنظیمات مربوط به والپیپر و نمایشگر نیز به تنظیمات عمومی می‌پیوندند و حریم خصوصی و امنیت با Touch ID و رمز عبور همگام می‌شوند.

برنامه تنظیمات و کنترل سنتر به‌روزشده در iOS 18

برنامه تنظیمات و کنترل سنتر به‌روزشده در iOS 18

اپل همچنین قصد دارد کنترل سنتر را در iOS 18 به‌روزرسانی کند و این تغییرات را به‌صورت داخلی آزمایش کرده است. اگر این خبر به‌نظر آشنا می‌آید، به این دلیل است که شایعه شده بود که Control Center در iOS 15 و iOS 17 نیز اصلاح خواهد شد، اما هیچ‌یک از این نسخه‌ها هیچ تغییر قابل‌توجهی در آن ایجاد نکردند که دسترسی سریع به عملکردهای سیستمی مانند Wi-Fi، روشنایی صفحه‌نمایش و سایر موارد دیگر را فراهم می‌کند.

اپل در جریان کنفرانس 2024 WWDC خود در تاریخ 10 ژوئن/21 خرداد از iOS 18 رونمایی خواهد کرد و اولین نسخه بتای آن باید بلافاصله پس از ارائه در دسترس اعضای برنامه توسعه‌دهندگان اپل قرار گیرد. اولین نسخه بتای عمومی iOS 18 نیز احتمالاً در ماه آینده ارائه می‌شود و این به‌روزرسانی باید در شهریورماه به‌طور گسترده برای همه کاربران آیفون سازگار با آن منتشر شود.

نظر شما درباره تغییرات جدید احتمالی در برنامه تنظیمات و کنترل سنتر iOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی