حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمام بازارها گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ را با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy تجربه خواهند کرد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

از زمان عرضه تجاری گوشی‌های تاشو سامسونگ بیش از نیم دهه می‌گذرد. در تمام این مدت هر ۲ مدل گوشی‌های تاشو این شرکت به تراشه‌های پرچمدار کوالکام مجهز شده‌اند. با توجه به این‌که امسال سامسونگ در سری Galaxy S24 دوباره به استفاده از تراشه‌های Exynos ساخت خودش برای مدل‌های پایه و پلاس روی آورد، شایعاتی وجود داشت که شاید گوشی‌های تاشو ۲۰۲۴ این برند کره‌ای نیز مدل اگزینوس داشته باشند. با این حال با توجه به اطلاعات منتشر شده باید گفت که تمام بازارها گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ را با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy تجربه خواهند کرد.

گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ

بنچمارک مدل امریکا گلکسی زد فولد ۶ با مدل SM-F956U

بنچمارک مدل امریکا گلکسی زد فولد ۶ با مدل SM-F956U

تا به حال چندین بنچمارک از گلکسی Z Fold 6 با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy دیده بودیم. این یک موضوع طبیعی است چرا که تقریبا مطمئن بودیم مدل بازار امریکا این گوشی باید به تراشه کوالکام مجهز شود. مدل عددی نسخه امریکا گلکسی زد فولد ۶ عبارت است از SM-F956U و حالا یک بنچمارک از مدل SM-F956B منتشر شده است. این باید نسخه اروپا گوشی تاشو بزرگ سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ باشد.

بنچمارک مدل اروپا گلکسی زد فولد ۶ با مدل SM-F956B

بنچمارک مدل اروپا گلکسی زد فولد ۶ با مدل SM-F956B

با این حال جالب است بدانید که گزارش‌های پراکنده‌ای نشان می‌دهند نمونه اقتصادی گوشی تاشو سامسونگ به نام Galaxy Z Fold FE احتمالا در برخی بازارها از تراشه اگزینوس بهره ببرد و در برخی بازارها به تراشه کوالکام مجهز شود.

گزارش رسانه کره‌ای The Elec ادعا می‌کند که نسخه پرچمدار گلکسی Z Fold 6 در تمام بازارها فقط از تراشه اسنپدراگون بهره خواهد برد و اکنون به لطف نتایج رصد شده جدید از بنچمارک Geekbench می‌توان آن گزارش را اثبات کرد.

این گوشی خاص که در بنچمارک رصد شده، دارای 12 گیگابایت حافظه رم بود که احتمالا حداقل حافظه رم این گوشی پرچمدار خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ همان راهبرد فقط ۱۲ گیگابایت موجود در گلکسی اس ۲۴ اولترا را در این دستگاه هم ادامه خواهد داد یا نه؟ فعلا که گزارشی مبنی بر نسخه ۱۶ گیگابایت حافظه رم گلکسی زد فولد ۶ وجود ندارد.

البته با توجه به این‌که گفته شده احتمالا Galaxy Z Fold FE هم حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت، شاید بهتر باشد مدل پریمیوم‌تر بتواند گزینه رم بیشتری هم ارائه نماید.

در مورد نرم افزار، چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. طبق انتظار سامسونگ Galaxy Z Fold 6 با رابط کاربری One UI 6.1 (یا احتمالاً 6.1.1) عرضه می‌شود که برمبنای اندروید 14 توسعه داده شده است. این دستگاه هم به مانند سری S24 باید 7 سال آپدیت اساسی اندروید را دریافت کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که ۱۲ گیگابایت حافظه رم برای یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۲۴ کافی است؟ آن هم دستگاهی که ۷ سال می‌خواهد به‌روزرسانی اندروید را دریافت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)