حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات احتمالی تراشه مدیاتک Dimensity 9400 مشخص شد: ۳ نانومتری و درنده!

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

طی سال‌های اخیر باید اذعان داشت که تراشه‌ساز تایوانی Mediatek توانسته با سری تراشه‌های Dimensity تغییر قابل‌توجهی در نگاه کاربران و بازار به خود ایجاد کند. هر چند تراشه‌های پرچمدار آن هنوز سهم ویژه‌ای از بازار ندارند اما آن‌ها هر سال به ارتقا و ارائه مدل جدید می‌پردازند. به تازگی مشخصات احتمالی تراشه مدیاتک Dimensity 9400 مشخص شده و باید که با یک تراشه ۳ نانومتری و درنده روبه‌رو خواهیم بود.

تراشه مدیاتک Dimensity 9400

انتظار می رود تراشه پرچمدار بعدی مدیاتک یعنی Dimesnity 9400 جایی حوالی پاییز ۱۴۰۳ رسما معرفی شود. انتظارات بالایی از این تراشه وجود دارد و در سال ۲۰۲۴ نمی‌توان تنها با مشخصات سخت‌افزاری مشتری را قانع کرد. طبیعتا تمرکز روی هوش‌مصنوعی یکی از مواردی است که باید برای عقب نماندن از ترند روز استفاده کرد.

تراشه مدیاتک Helio G91

منبع چینی Digital Chat Station به تازگی عنوان کرده که تراشه مدیاتک Dimensity 9400 با شماره مدل MT6991  در دست توسعه است. انتظار می‌رود این تراشه از نسل دوم N3E یعنی تراشه‌های 3 نانومتری TSMC استفاده کند که تا 34 درصد مصرف انرژی کمتری را ارائه می‌دهد.

دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک احتمالا همان مسیر نسل قبلی خود را پیش خواهد گرفت. نسل قبلی این تراشه با حذف هسته‌های ضعیف (که برای مدیریت مصرف انرژی و دما در انجام کارهای سبک استفاده می‌شوند)، تمام روی عملکرد تمرکز کرد.

احتمالا Dimensity 9400 دارای تک هسته قوی Cortex-X5 خواهد بود که در حال حاضر با فرکانس 3.4 گیگاهرتز آزمایش شده است. گفته می‌شود که این فرکانس ممکن است تا زمان عرضه رسمی تراشه افزایش یابد. تک هسته اصلی با 3 هسته Cortex-X4 و 4 هسته Cortex-A720 همراه خواهد شد.

پیش‌تر اطلاعات بیشتری درباره دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک منتشر شده بود و آزمایش‌های اولیه Gekbench نشان می‌دهد Dimensity 9400 از Snapdragon 8 Gen 4 در بخش‌های CPU و GPU بهتر خواهد بود.

نظر شما چیست؟‌ منتظر تراشه پرچمدار این تراشه‌ساز تایوانی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)