حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بعد از آیپد پرو، نوبت مک بوک پرو هاست که به صفحه نمایش اولد مجهز شوند

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل به آرامی و با احتیاط در حال مجهز کردن کل خط تولید خود به فناوری اولد است. جدیدترین محصولات دارای صفحه نمایش اولد این شرکت مدل‌های 11 اینچی و 13 اینچی M4 iPad Pro هستند و در مرحله بعد، اپل قصد دارد پنل‌های OLED را به سری مک‌بوک پرو‌های 2026 اضافه کند. در حالی که تا عرضه این محصولات هنوز چند سالی باقی مانده است، یک گزارش جدید بیان می‌کند که در سال‌های آینده، در صورت استفاده از صفحه نمایش اولد در مک بوک پرو های ۲۰۲۶، تقاضا برای این لپتاپ‌ها سر به فلک خواهد کشید.

فناوری Tandem OLED احتمالاً در سری مک بوک پرو 2026 عرضه می‌شود و همان مزایایی را ارائه می‌دهد که در آیپد پرو M4 اولد وجود دارد.

پنل‌های OLED روی لپ‌تاپ‌ها مزایای متعددی را به همراه خواهند داشت. به طوری که ردیاب پیش‌بینی تقاضای بلندمدت Omdia تخمین می‌زند که تقاضا برای این صفحه‌نمایش‌ها از سال 2023 تا 2031 به میزان 37 درصد افزایش یابد. در حالی که این فناوری صفحه نمایش هنوز به شکل گسترده‌ای در در دنیای فناوری استفاده نشده، اما ما کاملاً معتقدیم که مک بوک پرو 2026 با این فناوری عرضه خواهد شد. برای کسانی که نمی‌دانند، Tandem OLED اجازه می‌دهد تا سطح روشنایی افزایش یابد و در عین حال طول عمر کلی این پنل‌ها را بهبود بخشد، به همین دلیل این پنل‌ها در جدیدترین خانواده iPad Pro گنجانده شده‌اند.

نمایشگرهای جدید به مک‌بوک‌های آینده اپل اجازه می‌دهد که درست مانند آیپد پرو‌های M4 نازک‌تر شوند، زیرا به لطف تکنولوژی OLED که در آن هر پیکسل منبع نور اختصاصی خودش را دارد، دیگر نیازی به پنل نور پس‌زمینه جداگانه نخواهد بود. ریکی پارت، تحلیلگر ارشد بخش تحقیقات نمایشگر Omdia معتقد است که انتقال اپل به OLED در مدل‌های مک بوک پرو در سال 2026 منجر به افزایش تقاضا در دنیای لپ‌تاپ‌ها خواهد شد. او در این باره می‌گوید:

اپل احتمالاً در اوایل سال 2026  صفحه نمایش‌های OLED را در مدل‌های مک‌بوک پرو خود قرار می‌دهد. این حرکت می‌تواند افزایش قابل توجهی در تقاضای برای پنل‌های اولد در بازار لپ‌تاپ‌ها باشد و به طور بالقوه می‌تواند تا سال 2031 به بیش از 60 میلیون دستگاه برسد.

سختی تولید انبوه پنل‌های Tandem OLED، سرعت ورود این تکنولوژی جذاب به دنیای فناوری را کند کرده است

بر اساس گزارشات قبلی، دلیل اینکه اپل زودتر اقدام به استفاده از فناوری Tandem OLED در تمام محصولا خود نکرده است، سختی‌های تولید انبوه این نوع صفحه نمایش می‌باشد. پیش از این گفته می‌شد که سامسونگ 3.1 میلیارد دلار در یک کارخانه جدید سرمایه گذاری کرده است. اما هیچ صحبتی در مورد زمان شروع تولید انبوه وجود ندارد.

علاوه بر این لازم به ذکر است که ساخت واحدهای OLED Tandem بسیار گران است. بنابراین تولیدکنندگان نمایشگر مانند سامسونگ باید از سود آور بودن پروژه مطمئن باشند تا بتوانند یک کارخانه کامل را فقط برای یک مشتری ایجاد کنند. احتمالا قانع کردن سامسونگ و ال‌جی برای تولید صفحه نمایش‌های آیپد پرو‌‌های جدید نیز زمان زیادی را از اپل گرفته باشد. و اکنون این شرکت باید مجددا مذاکرات خود را با کره‌ای‌ها از سر بگیرد، اما این بار برای مک‌بوک پروهای سال ۲۰۲۶.

نظر شما درباره استفاده از نمایشگر‌های اولد در محصولات آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی