حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مجموع رزلوشن دوربین‌های قاب پشتی گلکسی S25 Ultra سامسونگ برابر ۳۵۰ مگاپیکسل خواهد بود

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، شایعات

مدت زیادی است که برخی برندهای اندروید به استفاده از دوربین ۳ گانه اصلی می‌پردازند که شامل ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود. با این حال سامسونگ رزلوشن‌های مختلفی را در مجموعه دوربین اصلی ارائه می‌کند. آنطور که پیداست سال آینده این روند تغییر می‌کند. در حقیقت گزارش تازه‌ای داریم که می‌گوید مجموع رزلوشن دوربین‌های قاب پشتی گلکسی S25 Ultra سامسونگ برابر ۳۵۰ مگاپیکسل خواهد بود.

دوربین گلکسی S25 Ultra سامسونگ

طی چند ماه گذشته شاهد انتشار چندین گزارش درباره سری گلکسی اس 25 بودیم، حتی با وجود اینکه انتظار می‌رود این گوشی‌ها جایی در اوایل زمستان امسال معرفی شوند. اخیراً شایعاتی در مورد سیستم دوربین اصلی گلکسی S25 Ultra شنیده‌ایم که می‌تواند جالب باشد.

منبع موثق درباره گزارش‌های سامسونگ یعنی Ice Universe در شبکه اجتماعی چیی Weibo ادعا کرد که Galaxy S25 Ultra همچنان از یک سیستم دوربین چهارگانه اصلی برخوردار است. این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که ۲ افشاگر دیگر ادعا کردند سامسونگ می‌تواند به سیستم دوربین اصلی سه گانه روی بیاورد، ادعایی که در آن زمان هم توسط Ice Universe رد شد.

مشخصات احتمالی دوربین اصلی گلکسی اس ۲۵ اولترا - شایعه

مشخصات احتمالی دوربین اصلی گلکسی اس ۲۵ اولترا – شایعه

این منبع می‌گوید که گلکسی اس 25 اولترا یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و یک دوربین 50 مگاپیکسلی پریسکوپی 5x را حفظ خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد ارتقاهایی برای دوربین فوق عریض و دوربین تله 3x در راه است.

به طور خاص، Ice Universe ادعا می کند که این تلفن دارای یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک دوربین تله 3x با همین رزلوشن است.

به این ترتیب یعنی دوربین اصلی گلکسی اس ۲۵ اولترا سامسونگ به این شکل خواهد بود:

  1. ۱- دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی
  2. ۲- دوربین پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با ۵ برابر زوم اپتیکال
  3. ۳- دوربین تله ۵۰ مگاپیکسلی با ۳ برابر زوم اپتیکال
  4. ۴- دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی

سامسونگ از سال 2021 و عرضه Galaxy S21 Ultra دوربین تله 3x را ارتقا نداده است و یک سنسور کوچک 10 مگاپیکسلی دارد. یک دوربین تله‌فوتو با وضوح بالا به سامسونگ اجازه می‌دهد تا از ادغام پیکسل در این دوربین تله استفاده کند و به طور بالقوه عکس‌های 3 برابری و پرتره را در نور کم بهبود بخشد.

افزایش تعداد مگاپیکسل برای زوم هیبریدی نیز مفید است و کیفیت تصویر را بین 3 تا 5 برابر بهبود می بخشد. ما همچنین دیده‌ایم که برخی از گوشی‌ها از لنز تله برای عکاسی ماکرو استفاده می‌کنند، بنابراین یک عکاسی با وضوح بالا 3x با پشتیبانی ماکرو می‌تواند عکس‌های کلوزآپ دقیقی را ارائه دهد.

در همین حال، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی نیز گوشی اولترا سامسونگ را در ردیف بهترین گوشی های متمرکز بر دوربین قرار می دهد. گوشی‌هایی مانند Google Pixel 8 Pro و Xiaomi 14 دوربین‌های فوق عریض با وضوح بالا را نیز ارائه می‌کنند و از Pixel binning برای عکس‌های بهتر در نور کم استفاده می‌کنند. این همچنین می تواند از نظر تئوری فیلم‌برداری 8K را برای دوربین فوق عریض فعال کند.

با این حال، این گزارش ممکن است برخی از کاربران را که امیدوار به ارتقای زوم دوربین پریسکوپی بودند، ناامید کند. دو افشاگر دیگر اوایل این ماه ادعا کردند که S25 Ultra دارای یک دوربین تله فوتو متغیر 50 مگاپیکسلی است که بین 4x یا ~7x زوم کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سامسونگ برای گلکسی اس ۲۵ اولترا چه سیستم دوربین را در نظر می‌گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)