حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید مبلمان اداری

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

در راه‌اندازی یک دفتر کار و اداره یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه ویژه‌ای شود مبلمان اداری است. انتخاب درست مبلمان و چیدمان صحیح آنها موجب بالا بردن بهره‌وری کارکنان و کارمندان یک دفتر شده و جذب مراجعه کنندگان را نیز بالا می‌برد. اگر شما قصد راه اندازی یک اداره و یا دفتر کار را داشته باشید شاید بپرسید که نکات مهم در خرید مبلمان اداری چیست؟ ما در این مقاله شما را با مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید مبلمان اداری به آنها توجه کنید آشنا می‌کنیم تا با دانستن آنها بهترین انتخاب را داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

12 نکته مهم در زمان خرید مبلمان اداری که باید بدانید!

12 نکته مهم در زمان خرید مبلمان اداری که باید بدانید!

برای اینکه یک دفتر کاری زیبا، الهام بخش و راحت داشته باشید انتخاب مبلمان اداری بسیار مهم می‌باشد. مبلمان اداری شامل تمامی وسایلی است که در محیط اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاکتورهای مختلفی در زمان خرید مبلمان اداری مهم هستند که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود. ما در این بخش به طور کامل به شفاف سازی این فاکتورهای مهم پرداخته‌ایم که شامل موارد زیر می‌شوند.

شناخت نیازها

قبل از انتخاب و خرید مبلمان اداری عوامل مختلفی چون تعداد کارمندان، ماهیت کار در حال انجام و اندازه فضای دفتر کار را مورد بررسی قرار دهید و به درک درستی از نیازهای خود برسید تا مبلمانی که انتخاب می‌کنید با نیازهای شما همخوانی داشته باشند.

تهیه فهرستی از نیازمندی‌ها

یک لیست از تعداد مبلمان و تجهیزات مورد نیازتان را تهیه کرده و خرید خود را بر اساس آن انجام دهید. این کار از فراموشی جلوگیری می‌کند و یادتان می‎ماند که برای تمامی کارمندان میز یا صندلی بخرید.

توجه به ارگونومی

صندلی‌های اداری باید ارگونومیک باشد تا بدن افراد در حین نشستن روی آنها و انجام کار در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. یک صندلی ارگونومیک دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و از کمر به خوبی پشتیبانی می‌کند. همچنین از دیگر قابلیت‌های تنظیم در صندلی‌های اداری می‌توانیم به قابلیت تنظیم دسته، قابلیت تنظیم شیب پشتی و غیره اشاره کنیم. تمامی این‌ها موجب بالا رفتن راحتی کارمندان شده و راندمان کاری را بالا می‌برد.

بالا بودن کیفیت

مهم‌ترین مسئله در خرید مبلمان اداری کیفیت می‌باشد. حتماً خرید خود را از برندها و تولید کنندگان معتبر انجام دهید چرا که در تولید مبلمان اداری مهارت کافی را دارند و از مواد درجه یک استفاده می‌کنند. خرید مبلمان با کیفیت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد چرا که در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی دارند و نیاز به تعمیر در کوتاه مدت پیدا نکرده و سالیان دراز برای شما کار خواهند کرد.

فضای ذخیره‌سازی مبلمان اداری

مبلمان اداری خریداری شده باید فضای کافی برای ذخیره سازی فایل‌ها، مدارک و ضروری کارمندان داشته باشد تا آنها به سرعت بتوانند مدارک مورد نیاز و وسایل خود را جستجو کرده و بیابند. همین موضوع موجب افزایش بهره‎وری و کارآمدی کارمندان خواهد شد. از میزهایی کشودار، کمد فایل با ظرفیت بالا، قفسه‌ها و غیره به عنوان فضاهای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود.

چند کاربردی بودن

چند کاربردی بودن مبلمان اداری

برخی از مبلمان اداری چند کاربرد هستند یعنی می‌توانید براساس نیاز از آنها استفاده‌های مختلفی کنید. برای مثال برخی میزها به صورتی طراحی شده‌اند که امکان استفاده به عنوان میز اداری و همچنین مدیریتی را دارند. یا مثلا برخی از میزهای کارمندی وجود دارد که با اتصال آنها به یکدیگر می‌توان یک میز کنفرانس تشکیل داد.

قیمت مبلمان اداری

قیمت مبلمان اداری به متریال استفاده شده در آن، نوع طراحی و برند سازنده بستگی دارد و قطعاً هرچه قیمت یک مبلمان اداری بالاتر باشد از راحتی و کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. سعی کنید بودجه کافی برای خرید مبلمان اداری با کیفیت در نظر بگیرید تا نیازی به صرف هزینه مجدد برای خرید مبلمان جدید نباشد. از طرفی مبلمان زیبا و با کیفیت در روحیه‌ی کارمندان و مراجعه کنندگان تاثیر مثبتی دارد.

انتخاب مبلمان اداری بر اساس فعالیت شرکت

نوع فعالیت شرکت در انتخاب مبلمان اداری نیز دخیل می‌باشد. برای مثال اگر محل کار یک دفتر برنامه نویسی است باید از مبلمانی با سبک مدرن استفاده کنید یا برای دفتر کار با دکوراسیون کلاسیک مبلمان اداری با روکش چرم یا پارچه‌های تیره مناسب است. از انواع سبک‌ها در طراحی دکوراسیون اداری می‌توانیم به سبک‌های کلاسیک، مینیمال، مدرن و غیره اشاره کنیم. حتماً مبلمان اداری باید با نوع دکوراسیون دفتر کار مطابقت داشته باشند.

روانشناسی رنگ‌ها

روانشناسی رنگ‌ها در خرید مبلمان اداری

در انتخاب و خرید مبلمان اداری باید شما روانشناسی رنگ‌ها را بدانید چرا که بر مزاج و حالت روحی افراد تاثیر مستقیمی می‌گذارند. رنگ مبلمان اداری را حتماً با توجه به نیازها و محیط فضای کار انتخاب کنید تا با مخاطبان محیط کار و موقعیت آنها سازگاری داشته باشد. برای مثال رنگ قرمز موجب انرژی و اشتیاق می‌شود و رنگ سبز احساس تازگی را ایجاد می‌کند و رنگ آبی معمولاً با اعتماد به نفس و آرامش ارتباط مستقیم دارد.

 متناسب بودن با فضای کار

مبلمان اداری در سبک‌ها و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند و اگر فضای دفتر کار شما کوچک است به سراغ خرید مبلمان چند منظوره و نیم ست‌ها بروید. همچنین مبلمان اداری ال (L) شکل برای فضاهای کوچک و غیر رسمی نیز انتخاب مناسبی است. برای فضای بزرگ نیز از مبلمان ست کامل می‌توانید استفاده کنید.

توجه به فاکتورهای مهم در زمان خرید از فروشگاه‌ها

اگر قصد خرید از فروشگاه‌های سطح شهر را دارید حتماً محصولات را تست و مشاهده کنید و در خرید آنلاین مبلمان اداری می‌توانید به موارد مختلفی چون مشاهده تصاویر و ویدیوهای محصولات، بررسی مشخصات فنی، مقایسه قیمت‌ها، مطالعه نظرات و امتیازات محصولات، بررسی شرایط بازگشت و تعویض محصولات توجه کنید. همچنین خرید خود را حتما از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی شامل شرایط مختلفی چون نحوه تعمیر یا تعویض محصول، مدت زمان گارانتی محصول، پوشش انواع خرابی‌ها می‌شود و همچنین محدودیت‌ها و شرایط استفاده نیز در گارانتی ذکر شده است. حتماً شرایط گارانتی را مطالعه کنید تا خارج از توقعات و نیاز شما نباشد.

چکیده محتوا

از مهمترین اجزای یک دفتر کار و یا شرکت، مبلمان اداری است به همین دلیل باید قبل از انتخاب نکات مهم در خرید مبلمان اداری را بدانید. از جمله این نکات می‎توانیم به داشتن راحتی و ارگونومیک بودن، چند کاربر بودن، داشتن کیفیت، قابلیت‌های تنظیم، مطابق بودن مبلمان اداری با دکوراسیون و سبک دفتر کار، خرید از مرکز و فروشگاه‌های معتبر و غیره اشاره کنیم که در این مقاله به بررسی تمامی این نکات پرداخته‌ایم. خرید مبلمان اداری بی‌کیفیت و بسیار ارزان قیمت موجب افزایش هزینه‌های شما خواهد شد پس حتماً خرید کالای با کیفیت را در اولویت خود قرار دهید.

سوالات متداول:

  1. 1- بهترین برندهای مبلمان اداری چیست؟ از بهترین مارک‌ها در زمینه‌ تولید مبلمان اداری می‌توان برندهایی چون نظری، نیلپر، پرشین، داتیس را نام ببریم.
  2. 2- برای نگهداری از مبلمان اداری و جلوگیری از خراب شدن آن چه باید کرد؟ مبلمان اداری را در فضاهای باز، مرطوب و در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید و به صورت دوره‌ای آنها را بازبینی کنید و در صورت خرابی یا کهنه شدن یک محصول آن را در اولین فرصت تعمیر یا تعویض کنید تا موجب خرابی بیشتر نشود.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی