حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی احتمالا در حال توسعه یک کنسول دستی با قابلیت اجرای بازی های PS4 می باشد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی، مطالب ترنجی

سونی و کنسول‌های دستی پلی‌استیشن آن، خوب یا بد، جلوتر از زمان خود بودند، اما این احتمال وجود دارد که نسخه بعدی این محصول در دست توسعه باشد. زیرا شایعه‌ای جدید حاکی از آن است که سونی در حال کار بر روی دستگاهی است که قابلیت اجرای بازی‌های PS4 را به صورت بومی دارد. از زمان شکست PS Vita که دومین کنسول دستی سونی بود، افرادی که ارزش واقعی این محصول درک کرده بودند، خواهان عرضه نسخه دیگری هستند.

به گزارش androidheadlines اگر سونی PS Vita را حوالی زمانی که نینتندو، سوییچ را عرضه کرد معرفی می‌کرد، می‌توانست خیلی بهتر عمل کند. اما بجای این کار سونی پلی استیشن پورتال را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. یک کنسول دستی جاه طلبانه جدید با صفحه نمایش 8 اینچی که بین دو طرف یک کنترلر DualSense قرار گرفته است.

تنها مشکل برای برخی از کاربران این است که پورتال فقط یک دستگاه مخصوص استریم محتوا است و بازی‌های PS5 را به صورت بومی اجرا نمی‌کند. پورتال پلی استیشن یک دستگاه قابل حمل عالی است و وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما نادرست نیست که بگوییم طرفداران پلی‌استیشن به جای استریم کردن بازی‌ها، به دنبال یک کنسول دستی هستند که بازی‌ها را به صورت بومی اجرا کند.

سونی اکنون حاضر در حال کار بر روی یک کنسول دستی است که می‌تواند بازی‌های PS4 را اجرا کند.

سونی در حال ساخت کنسولی است که بازی‌ها را به صورت بومی اجرا کند، این دستگاه بطور بالقوه می‌تواند به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. پس از معرفی پورتال، بسیاری از انجمن‌های آنلاین حول این امید بود که پورتال فقط برای استریم نباشد. به گفته سایت Resetera، یک روزنامه نگار روسی به نام Anton Logvinov، ادعا می‌کند که سونی در حال کار بر روی جانشین PS Vita است.

لازم به ذکر استه که Logvinov، یکی از اولین افرادی بود که به این موضوع اشاره کرد که سونی قرار است بازی‌های انحصاری خود را به رایانه شخصی بیاورد. از آن جایی که بیش بینی او درباره این موضوع درست بود، می‌توانیم درباره عرضه یک کنسول دستی از سوی سونی امیدوار باشیم.

همانطور که گفته شد، گزارش مورد نظر صرفا در حد یک شایعه است. حتی این احتمال وجود دارد که سونی واقعا در حال کار بر روی چنین دستگاهی باشد اما نهایتا تصمیم به عدم عرضه آن بگیرد.

کنسول دستی سونی

پلی استیشن Vita

بازی‌های PS5 ممکن است بر روی این کنسول قابل اجرا نباشند

اگر این محصول واقعاً در حال توسعه باشد، باز هم ممکن است آن چیزی نباشد که همه به آن امید دارند. لوگوینوف در گزارش خود صرفا به پشتیبانی این کنسول از بازی‌های PS4 اشاره می‌کند و حرفی از PS5 به میان نمی‌آورد. با این حال، در گذشته شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سونی در حال کار بر روی یک کنسول دستی است که می‌تواند هر دو بازی PS5 و PS4 را به صورت بومی اجرا کند. بنابراین هنوز جای امیدواری وجود دارد.

البته این احتمال نیز وجود دارد که جانشین PS Vita هنگام عرضه صرفا از بازی‌های PS4 پشتیبانی کند اما به مرور زمان و طی آپدیت‌های نرم‌افزاری قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS5 را نیز بدست بیاورد.

هم اکنون بازار کنسول‌های دستی دائما در حال گسترش است محصولات قدرتمندی مانند نینتندو سوییچ، Steam Deck، ROG Ally در آن وجود دارد. سونی قطعا می‌تواند با ورود به این بازار سهم قابل توجهی از آن‌را تصاحب کند.

نظر شما چیست؟ آیا برای ورود سونی به دنیای کنسول‌های دستی هیجان زده هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر