حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالا از اسنپدارگون ۸ نسل ۴ بهینه تر خواهد بود

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

مانند امسال، انتظار می‌رود پرچم‌داران بعدی سری S سامسونگ نیز از استراتژی دو تراشه پیروی کنند که به موجب آن، مدل پایه و پلاس بسته به بازار، از چیپست کوالکام یا یک پردازنده ساخت خود شرکت بهره می‌برند. مدل اولترا نیز در تمام مناطق با تراشه کوالکام عرضه خواهد شد. اما در کمال تعجب، به نظر می‌رسد که سال آینده چیپست سامسونگ که اگزینوس ۲۵۰۰ نام خواهد داشت، ممکن است گزینه بهتری باشد.

اگزینوس ۲۵۰۰ در زمنیه عملکرد خام، احتمالا کمی ضعیف‌تر از نماینده کوالکام خواهد بود

به گزارش phonearena، پس از انبوهی از شکایات در مورد مشکلات داغ شدن بیش از حد تراشه‌های اگزینوس، سامسونگ تنها از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام برای سری گلکسی اس 23 سال گذشته استفاده کرد. اما امسال شاهد یک Exynos 2400 بسیار بهبود یافته بودیم که عملکردی برابر با اسنپدراگون 8 نسل 3 داشت.

با این حال، تصمیم به استفاده از اسنپدراگون 8 نسل ۳ در بالارده ترین مدل سری، یعنی گلکسی اس 24 اولترا، به نوعی اعتراف به برتری تراشه کوالکام نسبت به نماینده سامسونگ بود. هنوز مشخص نیست که اگزینوس 2500 بتواند از نظر عملکرد با اسنپدراگون 8 نسل 4 برابری کند. اما ممکن است از نظر کارایی تراشه کوالکام را شکست دهد.

فناوری GAA، برگ برنده سامسونگ مقابل اسنپدراگون ۸ نسل ۴

Exynos 2500 دارای فناوری فرآیند Gate-All-Around (GAA) سامسونگ است که به آن اجازه می‌دهد تا خنک‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4  در کاربری‌های روزمره عمل کند.

در حالی که هر دوی این تراشه‌ها مبتنی بر فناوری 3 نانومتری خواهند بود، فرآیند GAA به تراشه سامسونگ از نظر کارایی برتری می‌بخشد. TSMC که ظاهراً اسنپدراگون 8 نسل 4 را برای کوالکام تولید خواهد کرد، احتمالاً از فناوری FinFET استفاده خواهد کرد. معماری GAA بر چالش‌های FinFET غلبه کرده و منجر به افزایش عملکرد و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

این گزارش می‌گوید در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 4 در عملکرد پیشرو خواهد بود، اما اگزینوس 2500 نیز می‌تواند در این زمینه بسیار به تراشه کوالکام نزدیک شود و در مصرف انرژی، پردازنده رقیب خود را شکست دهد.

طبق گزارش‌ها، سری گلکسی اس 25 اوایل سال آینده و احتمالاً در نیمه اول ژانویه عرضه می‌شود. طبق شایعات فعلی، مدل اولترا ممکن است یکی از دوربین خود را از دست بدهد. مدل‌های استاندارد و پلاس نیز ممکن است میزبان سنسورهای دوربین ساخت سونی باشند.

بنظر شما آیا سال آینده نیز سامسونگ موفق می‌شود یکی از بهترین پرچمداران سال را تولید کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر