حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت OneUI 6.1 گلکسی A54 سامسونگ؛ تغییرات و ویژگی‌های جدید چیست؟

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی به‌روزرسانی OneUI 6.1 را برای سری گلکسی S21 منتشر کرد که تنها یک ویژگی Galaxy AI را به این گوشی‌ها اضافه می‌کرد. اکنون، این شرکت درحال انتشار آپدیت OneUI 6.1 برای پرفروش‌ترین گوشی میان‌رده سال گذشته خود یعنی گلکسی A54 است. اگرچه این به‌روزرسانی هیچ‌کدام از قابلیت‌های Galaxy AI را به این دستگاه اضافه نمی‌کند، اما دارای برخی ویژگی‌های جدید دیگر است.

آپدیت OneUI 6.1 گلکسی A54

آپدیت جدید با حجم 2118 مگابایت، دارای نسخه سیستم‌عامل A546EXXU7CXDD و وصله امنیتی آوریل 2024 است. اگر هنوز اعلانی در مورد به‌روزرسانی جدید دریافت نکرده‌اید، ممکن است لازم باشد چند روزی منتظر بمانید تا برای دستگاهتان ارائه شود. درهمین‌حال، می‌توانید با رفتن به Software Update در داخل تنظیمات، وضعیت انتشار این به‌روزرسانی را به‌صورت دستی بررسی کنید.

آپدیت OneUI 6.1 گلکسی A54

آپدیت OneUI 6.1 گلکسی A54

گلکسی A54 با به‌روزرسانی OneUI 6.1 چند ویژگی جدید دریافت می‌کند. اکنون برنامه گالری سامسونگ گزینه‌های بیشتری را هنگام ویرایش تصاویر و ویدیوها به شما ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، اکنون می‌توانید جلوه پرتره را در تصاویر پس‌زمینه اضافه کنید، از افکت‌های تماس ویدیویی استفاده کنید، حالت‌های میکروفون را تغییر دهید، از ویجت‌های صفحه قفل جدید استفاده کنید و برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر و ویژگی‌های بهبودیافته حفاظت از باتری را دریافت کنید.

بااین‌حال، OneUI 6.1 هیچ‌کدام از ویژگی‌های Galaxy AI را به Galaxy A54 اضافه نمی‌کند. البته جای تعجب نیست زیرا تراشه Exynos 1380 نه از قدرت خام CPU قابل‌توجهی برخوردار است و نه هسته‌های عصبی که می‌توانند مدل‌های روی دستگاه را اجرا کنند، داراست. بااین‌حال، ویژگی‌های AI مبتنی‌بر ابر را نیز ارائه نمی‌کند، حتی Circle to Search که برای سری گلکسی S21 ارائه شد.

لیست کامل تغییرات و ویژگی‌های اضافه‌شده جدید

Create epic images

از یک تصویر به تصویر دیگر کپی و جایگذاری کنید: می‌توانید یک عنصر گم‌شده را به تصویر خود اضافه کنید. کافیست یک شیٔ را از یک تصویر در گالری کپی کنید، سپس به تصویری که می‌خواهید آن را جایگذاری کنید بروید و در منوی گزینه‌های بیشتر، Paste from clipboard را انتخاب کنید.

برش دقیق‌تر تصویر: دقیقاً همان ناحیه‌ای را که برای استفاده نیاز دارید، می‌توانید برش دهید. وقتی تصویری را در گالری کپی می‌کنید، می‌توانید قبل از ذخیره کردن آن، ناحیه انتخاب‌شده را ویرایش کنید تا بتوانید انتخاب خود را درست انجام دهید.

جستجوی گالری بهبودیافته است: صفحه جستجو برای سهولت استفاده بازطراحی شده است. اکنون نتایج بر اساس دسته‌های مختلف مانند افراد، مکان‌ها، آلبوم‌ها یا داستان‌ها دسته‌بندی می‌شوند.

سرعت پخش را تغییر دهید: اکنون ویدیوهای بیشتری از تغییر سرعت پخش هنگام ویرایش ویدیو در گالری پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید ویدیوی خود را در بخش خاصی که انتخاب می‌کنید یا برای کل ویدیو سریع‌تر یا آهسته‌تر پخش کنید.

ویدئوها را در چندین دستگاه ویرایش کنید: اکنون می‌توانید ویرایش‌های خود را در تلفن، رایانه لوحی یا رایانه شخصی خود ادامه دهید. پروژه‌های استودیو خود را به فایلی که می‌تواند در سایر دستگاه‌های Galaxy باز شود صادر کنید.

Customize your Galaxy

ویژگی‌های جدید ویرایش والپیپر: والپیپر خود را هر طور که دوست دارید، تزئین کنید. وقتی تصویری را برای استفاده به‌عنوان والپیپر انتخاب می‌کنید، اکنون می‌توانید فریم‌ها و افکت‌ها را اعمال کنید. هنگامی که والپیپر شما شامل یک شخص یا حیوان است، می‌توانید افکت‌های عمقی را اعمال کنید تا سوژه را از پس‌زمینه متمایز کنید.

ویجت‌های بیشتر برای صفحه قفل: ویجت‌های اضافی برای صفحه قفل و نمایشگر همیشه روشن شما در دسترس هستند تا بتوانید بدون باز کردن قفل گوشی خود، به‌سرعت اطلاعات مفید را بررسی کنید. ویجت‌های جدید شامل برنامه آب‌وهوا، سلامتی سامسونگ، باتری، یادآوری، تقویم و ساعت است.

آلارم‌های هشدار را سفارشی کنید: از یک تصویر، ویدیو یا AR emoji برای ایجاد صفحه‌های هشدار سفارشی خود برای هر زنگ هشدار استفاده کنید. حتی می‌توانید چیدمان مکانی که اطلاعات هشدار روی صفحه‌نمایش داده می‌شود را تغییر دهید.

استیکرهای بیشتر برای شخصی‌سازی تقویم: اکنون می‌توانید تا دو استیکر برای هر تاریخ در تقویم خود اضافه کنید. استیکرهای رویدادها اکنون درکنار نام رویداد در نمای ماه نشان داده می‌شوند.

تنظیمات تقویم اصلاح‌شده: تنظیمات تقویم بازسازماندهی شده‌اند تا بصری‌تر باشند. همچنین می‌توانید رنگ‌های پس‌زمینه و تصاویر را برای هشدارهای تقویم تمام‌صفحه تنظیم کنید.

سفارشی کردن هشدارهای یادآوری (reminder): پس‌زمینه مناسب برای هر یک از یادآورهای خود ایجاد کنید. اکنون می‌توانید رنگ‌ها و تصاویر پس‌زمینه را برای هشدارهای یادآوری تمام‌صفحه تنظیم کنید.

با دسته‌‌بندی یادآوری‌ها کارهای بیشتری انجام دهید: اکنون می‌توانید یک آیکون برای هر دسته یادآوری انتخاب کنید. همچنین می‌توانید دسته‌هایی را که اغلب استفاده می‌کنید به بالای فهرست دسته‌ها پین کنید.

Modes را از صفحه اصلی روشن یا خاموش کنید: Modes را سریع‌تر از قبل روشن و خاموش کنید. ویجت جدید Mode به شما امکان می‌دهد Modes را مستقیماً به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

modes را ترتیب‌بندی کنید: اکنون می‌توانید ترتیب فهرست شدن Modes را در تب Modes در Modes and Routines تغییر دهید.

شرایط روتین جدید (New routine conditions): اکنون می‌توانید زمانی که زنگ انتخابی شما شروع به زنگ زدن می‌کند یا وقتی Smart View متصل یا قطع می‌شود، یک routine را شروع کنید.

حالت Relumino: حالت Relumino outline را در تنظیمات Accessibility روشن کنید تا خطوط کلی اشیاء را در تصاویر و ویدیوها برجسته کنید تا تشخیص آن‌ها برای افراد کم‌بینا آسان‌تر شود.

Connect and share

با دستگاه‌های بیشتری به‌اشتراک بگذارید: Quick Share با Nearby Share گوگل ادغام شده است. علاوه‌بر دستگاه‌های گلکسی، اکنون می‌توانید با سایر دستگاه‌های اندرویدی حتی بدون اتصال به اینترنت اشتراک‌گذاری کنید.

دستگاه‌های خود را پیدا کنید: برنامه جدید Samsung Find به شما امکان می‌دهد هر زمان که بخواهید همه دستگاه‌های گلکسی خود را روی نقشه ببینید. اگر دستگاهی را گم کنید، ویژگی‌های اضافی برای کمک به پیدا کردن دستگاه و محافظت از داده‌هایتان در دسترس است.

موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید: با Samsung Find، می‌توانید موقعیت مکانی خود را با خانواده، دوستان یا هر کسی که به او اعتماد دارید، برای مدت محدود یا همیشه به اشتراک بگذارید. شما همیشه در دید افرادی هستید که می‌توانند موقعیت مکانی شما را ببینند.

تب‌های اینترنت خود را با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی کنید: بدون توجه به دستگاهی که درحال استفاده از آن بودید، به‌راحتی از جایی که در آخرین تب اینترنت آن را ترک کردید، ادامه دهید. گروه‌های تب که در یک دستگاه ایجاد می‌کنید، در سایر دستگاه‌های گلکسی که به حساب سامسونگ شما وارد شده‌اند، در Samsung Internet ظاهر می‌شوند.

Protect your data

حفاظت از داده‌های پیشرفته در Samsung Cloud: مطمئن باشید که هیچ‌کس به‌جز شما نمی‌تواند به داده‌های شما دسترسی داشته باشد. می‌توانید رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) را برای داده‌هایی که با Samsung Cloud همگام‌سازی شده‌اند، روشن کنید.

ورود سریع و ایمن با کلیدهای عبور (Passkeys): کلیدهای عبور امنیت بیشتری را برای ورود به وب بدون نیاز به به‌خاطرسپردن رمزهای عبور پیچیده فراهم می‌کنند. از کلیدهای عبور برای ورود به وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده با احراز هویت بیومتریک در Samsung Internet استفاده کنید.

Manage your health

تجربه تمرین پیشرفته: با نتایج دویدن گذشته خود در Samsung Health رقابت کنید تا بتوانید رکورد قبلی خود را شکست دهید. همچنین می‌توانید پس از اتمام، تمرین‌ها را برش دهید تا زمان‌های غیرضروری را در ابتدا یا پایان آن حذف کنید.

گزینه‌های بیشتر برای اهداف فعالیت روزانه: اکنون گزینه‌های بیشتری برای تنظیم اهداف فعالیت روزانه خود در Samsung Health دارید.

ردیابی چرخه قاعدگی بهبودیافته: هنگامی که علائم جسمی و حالات خود را ثبت می‌کنید، گزینه‌هایی که در گذشته مکرراً از آن‌ها استفاده کرده‌اید در بالای صفحه ظاهر می‌شوند. اگر گزینه‌های پیش‌فرض با احساس شما مطابقت ندارند، اکنون می‌توانید حالت‌های دلخواه را تنظیم کنید.

Even more improvements

دسترسی آسان‌تر به افکت‌های تماس ویدیویی و حالت میکروفون: افکت‌های تماس ویدیویی و حالت میکروفون اکنون در quick panel هنگام تماس‌های صوتی و تصویری ظاهر می‌شوند تا بتوانید نحوه دیدن و شنیدن دیگران در حین تماس را کنترل کنید. می‌توانید رنگ یا تصویر پس‌زمینه تنظیم کنید، با مسدود کردن صداهای پس‌زمینه، روی صدای خود تمرکز کنید و موارد بیشتر.

اطلاعات بیشتر در ویجت آب‌وهوا: ویجت آب‌وهوا به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی رعدوبرق شدید، بارش برف یا سایر بارش‌ها در منطقه محلی شما پیش‌بینی می‌شود.

ورودی صوتی بدون خروج از کیبورد: اکنون کیبورد هنگام استفاده از ورودی صوتی قابل مشاهده است، بنابراین می‌توانید به‌راحتی هر زمان که نیاز داشتید به تایپ کردن برگردید. روی دکمه میکروفون در پایین صفحه ضربه بزنید تا در هر زمانی که از کیبورد استفاده می‌کنید، متن را با استفاده از صدای خود وارد کنید.

همه برنامه‌های کوچک‌شده را یک‌جا باز کنید: یک دکمه جدید به شما این امکان را می‌دهد که همه برنامه‌های کوچک‌شده را به‌طور همزمان باز کنید، برای زمانی که بیش از یک پنجره پاپ‌آپ کوچک شده است.

پیشنهادات جستجوی گوگل در Finder: وقتی با استفاده از Finder جستجو می‌کنید، جستجوهای وب پیشنهادی از گوگل را نیز دریافت خواهید کرد.

راه‌های بیشتر برای محافظت از باتری: برای کمک به افزایش طول عمر باتری، از بین 3 گزینه حفاظتی مختلف، یکی را انتخاب کنید. Basic protection شارژ شما را بین 95 تا 100 درصد نگه می‌دارد. Adaptive protection، شارژ را در حالت خواب متوقف می‌کند و درست قبل از بیدار شدن، شارژ را تمام می‌کند. همچنین می‌توانید برای حداکثر محافظت، حداکثر شارژ را به 80 درصد محدود کنید.

نظر شما درباره به‌روزرسانی OneUI 6.1 گلکسی A54 چیست؟

در ویدئو زیر مجموعا ۱۶ قابلیت جدید رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ را برای شما در مقایسه با One UI 6.0 آماده کرده‌ایم. با تماشای این ویدئو می‌توانید از آپدیت جدید بیشتر لذت ببرید:

✅✅✅  برای تماشا ویدئو از یوتوب، اگر فیلترشکن شما خاموش است آن را روشن کرده و همین صحفه را رفرش کنید تا در کادر پایین این ویدئو به شما نمایش داده شود:

🔽🔽🔽🔽🔽🔽

🔼🔼🔼🔼🔼🔼

 

🔷  همچنین در صورت عدم نمایش کادر بالا، با فیلترشکن روشن روی ✅️  این لینک ✅️ بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی