حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت پردازنده کوالکام اسنپدراگون ایکس پلاس کمتر از نصف اینتل i7-1360P می باشد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، دل، کوالکام

هنگامی که لپتاپ دل XPS 13 جدید با شماره مدل ۹۳۴۵ عرضه شود احتمالا قیمت کمتری از XPS 13 9340 خواهد داشت. بخش زیادی از این کاهش قیمت احتمالی به لطف اسنپدراگون ایکس پلاس خواهد بود. بر اساس اسنادی که از دل افشا شده است، پردازنده مورد اشاره کوالکام قیمتی کمتر از نصف پردازنده اینتل core i7-1360P خواهد داشت. نکته جالب این است که تراشه تیم آبی حتی جدیدترین نماینده این برند نیست و یک سال از عرضه آن می‌گذرد.

اسنپدراگون ایکس پلاس بزودی در Dell XPS 13 استفاده خواهد شد

به گزارش notebookcheck طی اطلاعات جدید از که از لپ‌تاپ Dell XPS 13 منتشر شده، تقریبا تمام مشخصات این لپتاپ ظریف و دوست داشتنی لو رفته است. یکی از این گزارش‌ها مربوط به عمر باتری و مشخصات لپ‌تاپ می‌شد و گزارش دیگری که در این مطلب به آن می‌پردازیم قیمت قطعات این لپ‌تاپ را لیست کرده است.

سند مربوط به قیمت قطعات، حاوی نکته جالبی درباره پردازنده XPS 13 9345 می‌باشد. در این لیست، قیمت اسنپدراگون ایکس پلاس که قرار است در این لپتاپ استفاده شود نصف قیمت Core i7-1360P پیش بینی شده است.

در جزئیات مربوط به پردازنده کوالکام که با نام «Nuvia 10C 45T» لیست شده است، قیمت این محصول ۱۴۵ دلار تخمین زده شده است. اما پردازنده اینتل Core i7-1360P در ماه مارس سال ۲۰۲۳، ۲۹۳ دلار هزینه برای دل به همراه داشته است. البته معمولا قیمت تراشه‌ها با گذر زمان کاهش ‌می‌یابد و دل این پردازنده را مدتی بعد با قیمت ۲۷۶ دلار خریده است که همچنان با اختلاف از نماینده کوالکام گران‌تر است.

اسنپدراگون ایکس پلاس

اگر کاربران خوش شانس باشند و دل نیز برای سود بیشتر دندان گردی نکند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Dell XPS 13 جدید ۱۰۰ دلار ارزان‌تر باشد و با قیمت ۱۱۹۹ دلار به دست کاربران برسد. البته عوامل زیادی روی قیمت یک لپ‌تاپ تاثیر می‌گذارند و ارزان‌تر شدن یک قطعه، لزوما به کاهش قیمت محصول نهایی منجر نخواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا به آینده محصولات ویندوزی بر پایه آرم امیدوار هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی