حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 15 بتا 2 برای پیکسل‌ها رسماً ارائه شد + لیست ویژگی‌های جدید

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۵

در دومین روز از رویداد I/O 2024، گوگل نسخه بتا 2 اندروید 15 را برای دستگاه‌های پیکسل ارائه کرد. به‌طور گسترده‌تر، اندروید 15 بتا برای دستگاه‌های منتخب از برندهای Honor ،iQOO ،Lenovo ،Nothing ،OnePlus ،OPPO ،Realme ،Sharp ،Tecno ،vivo و Xiaomi نیز منتشر می‌شود.

اندروید 15 بتا 2

Android 15 Beta 2 یک «نسخه با کیفیت بتا» است که پس از آپدیت بتا 1 اندروید در ماه گذشته و به‌روزرسانی‌های بعدی ارائه می‌شود. در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه‌شده به این نسخه می‌پردازیم:

Private Space

Private Space یک فضای جداگانه برای برنامه‌های اندرویدی که خودتان انتخاب می‌کنید، ایجاد می‌کند. گوگل این حالت را برابر با یک گاوصندوق دیجیتال برای «برنامه‌هایی می‌داند که نمی‌خواهید دیگران به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند یا ببینند». پس از احراز هویت ازطریق اثرانگشت یا رمز/کد جداگانه، می‌توانید از پایین کشوی برنامه‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید برنامه‌های سلامت یا بانکداری را در فضای خصوصی خود پنهان کنید تا اطلاعات شخصی خود را فقط برای خودتان نگه دارید.

همچنین داده‌ها و اعلان‌ها برنامه‌های مخفی‌شده با یک پروفایل کاربری مجزا جدا می‌شوند. وقتی حالت Private Space فعال است، برنامه‌های داخل آن از بخش‌های مولتی‌تسکینگ، تنظیمات و از دید سایر برنامه‌ها پنهان می‌شوند.

همچنین وقتی این ویژگی فعال نیست، «انتخاب‌گر برنامه‌ها و تصاویر می‌توانند برای دسترسی برنامه‌ها از محتوای آن‌ها استفاده کنند».

گوگل در وبلاگ خود می‌گوید: «یک مشکل شناخته‌شده با Private Space در بتا 2 وجود دارد که بر برنامه‌های صفحه اصلی تأثیر می‌گذارد. می‌توانید در یادداشت‌های نسخه بتا 2 اطلاعات بیشتری کسب کنید. در روزهای آینده یک به‌روزرسانی خواهیم داشت، بنابراین ممکن است بخواهید تا آن زمان منتظر بمانید تا برنامه خود را با Private Space آزمایش کنید تا مطمئن شوید مطابق انتظار کار می‌کند.»

Save app pairs

در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو، اکنون می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. بدین‌ترتیب، می‌توانید یک صفحه تقسیم‌شده ایجاد کنید و سپس روی دکمه جدید در منوی Recents ضربه بزنید تا آن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

Predictive back

یکی از ویژگی‌های برجسته اندروید 14 قرار بود Predictive back باشد، اما این ویژگی در حالت توسعه‌دهندگان باقی ماند. گوگل درنهایت این قابلیت را به‌صورت عمومی منتشر می‌کند، بنابراین انیمیشن‌های سیستمی مانند back-to-home ،cross-task و cross-activity برای برنامه‌هایی که به درستی از این ویژگی استفاده می‌کنند، ظاهر می‌شوند.

Back Predictive یک تجربه ناوبری روان‌تر و بصری‌تر را در حین استفاده از gesture navigation فراهم می‌کند و از انیمیشن‌های داخلی برای اطلاع دادن به کاربران برای کاهش نتایج غیرمنتظره استفاده می‌کند.

سایر موارد اضافه‌شده قابل‌توجه به بتای دوم اندروید 15 عبارتند از:

اندروید 15 بتا 2 اکنون از تنظیم لرزش‌ها برای اعلان‌های دریافتی پشتیبانی می‌کند.

Health Connect دو نوع داده جدید دارد: دمای پوست (ازجمله از پوشیدنی‌ها و برنامه‌های تمرینی

کاربران می‌توانند نحوه خطاب‌شدن توسط اندروید را با ترجیح جنسیت دستوری سفارشی کنند. با شروع از زبان فرانسوی، این ویژگی به‌زودی به زبان‌های جنسیتی دیگر گسترش می‌یابد. برای فعال‌کردن این قابلیت، باید به Settings > System > Languages & Input > System languages > Choose how you’re addressed  بروید.

اندروید 15 تغییرات جدیدی را در Picture-in-Picture (PiP) ارائه کرده که هنگام ورود به حالت PiP، انتقال حتی نرم‌تر را تضمین می‌کند. این برای برنامه‌هایی که عناصر UI را در بالای رابط کاربری اصلی خود در حالت PiP دارند، مفید خواهد بود.

برنامه‌هایی که از Android 15 استفاده می‌کنند، می‌توانند Remote Views را به Widget Picker ارائه دهند، بنابراین می‌توانند محتوای موجود در انتخابگر را به‌روزرسانی کنند تا نماینده‌ای از آنچه کاربر خواهد دید باشد.

اکنون این امکان برای برنامه‌ها وجود دارد که تنها آخرین عکس‌ها و ویدیوهای انتخاب‌شده را در صورت اعطای دسترسی جزئی به مجوزهای رسانه، برجسته کنند. این می‌تواند تجربه کاربری را برای برنامه‌هایی که اغلب درخواست دسترسی به عکس‌ها و ویدیوها را دارند، بهبود بخشد.»

اندروید 15 حداقل targetSdkVersion موردنیاز برای نصب برنامه‌ها را از 23 به 24 افزایش می‌دهد.

می‌توانید با برنامه Android Beta Feedback در گوشی پیکسل بازخورد بدهید. از کشو یا از طریق تنظیمات سریع می‌توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید تا باگ‌ها را در Google issue tracker ثبت کنید. همچنین انجمن اندروید بتا در Reddit نیز وجود دارد.

Android 15 Beta 2 (AP31.240426.022) با وصله امنیتی می 2024 برای Pixel 6 ،Pixel 6 Pro ،Pixel 6a ،Pixel 7 ،Pixel 7 Pro ،Pixel 7a ،Pixel Tablet ،Pixel Fold ،Pixel 8 Pro ،Pixel 8 و Pixel 8a در دسترس است.

اندروید 15 بتا 2

اندروید 15 بتا 2

اگر قبلاً در برنامه بتای Android 14 QPR در دستگاه پشتیبانی‌شده هستید، به‌طور خودکار به Android 15 Beta 2 به‌روزرسانی می‌شوید. همچنین می‌توانید از لیست زیر برای دریافت نسخه جدید اقدام کنید:

Pixel 8a: Factory Image — OTA

Pixel 8 Pro: Factory Image — OTA

Pixel 8: Factory Image — OTA

Pixel Tablet: Factory Image — OTA

Pixel Fold: Factory Image — OTA

Pixel 7a: Factory Image — OTA

Pixel 7 Pro: Factory Image — OTA

Pixel 7: Factory Image — OTA

Pixel 6a: Factory Image — OTA

Pixel 6 Pro: Factory Image — OTA

Pixel 6: Factory Image — OTA

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی