حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک برند چینی سامسونگ را در بازار موبایل هند شکست داد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

هند یکی از بازارهای کلیدی در صنعت موبایل است. رقابت در این بازار بسیار نزدیک بوده و قیمت‌گذاری تهاجمهی در آن صورت می‌گیرد. سامسونگ برای سال‌ها در این بازار عنوان پرفروش‌ترین برند را داشته اما گاهی اوقات برندهای چینی این عنوان را از آن ربوده‌اند. مثلا شیائومی چند مرتبه‌ای توانسته چنینی کاری انجام دهد. در چارک ابتدایی سال ۲۰۲۴ باید گفت که یک برند چینی سامسونگ را در بازار هند شکست داده است، برندی که اسمش “شیائومی” نیست!

عملکرد بازار موبایل هند – چارک اول سال ۲۰۲۴

بر اساس گزارش شرکت بین المللی داده یا IDC، بازار گوشی‌های هوشمند هند در سه ماهه اول سال 2024 حدود 34 میلیون دستگاه فروش داشته است. این نشان دهنده رشد 11.5 درصدی نسبت به سال گذشته است. این سومین سه ماهه متوالی با افزایش فروش است که ناشی از مدل‌های جدید، فعالیت‌های تبلیغاتی و طرح‌های تامین مالی خرد است.

پرفروش‌ترین برندهای موبایل در چارک اول سال ۲۰۲۴ - بازار موبایل هند

پرفروش‌ترین برندهای موبایل در چارک اول سال ۲۰۲۴ – بازار موبایل هند

برند چینی Vivo با پشت سر گذاشتن سامسونگ، به عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در هند ثبت شد. این دستاورد به سبد محصول متنوع Vivo در بخش‌های مختلف قیمت و پشتیبانی قوی فروشگاه‌های آفلاین نسبت داده می‌شود. تمرکز استراتژیک Vivo بر بخش گوشی‌های اقتصادی (جایی که سهم قابل توجهی دارد) به شکل ویژه‌ای در کسب این رتبه تأثیرگذار بوده است.

سامسونگ که اکنون در جایگاه دوم قرار دارد، با وجود عرضه محصولات جدید، عملکرد متفاوتی را شاهد بود. در حالی که سامسونگ در بخش پریمیوم رشد داشت (جایی که با سهم 44 درصدی از اپل عقب تر بود) فروش کلی آن کاهش یافت. افت ۱۳.۳ درصدی سامسونگ نسبت به سال گذشته و رشد ۱۷.۲ درصدی ویوو باعث این جابه‌جایی رتبه فروش شده است.

پوکو با پیشی گرفتن از وان پلاس به یک نقطه عطف مهم دست یافت. این شرکت بیش از 65 درصد رشد فروش در بخش فروش آنلاین را ثبت کرده است.

وان پلاس با چالش هایی مواجه بود، به خصوص در بخش میان‌رده پریمیوم، جایی که با سهم 38 درصدی پیشتاز است، اما در کل شاهد افت سهم بازار بود. علیرغم موقعیت‌های قوی در بخش‌های خاص، فروش وان پلاس از پوکو پایین‌تر است.

اپل سه ماهه اول قوی‌ای را با رشد 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رساند. مدل‌های آیفون 14 و 15 که 56 درصد از فروش اپل را تشکیل می‌دهند، این موفقیت را رقم زدند. اپل همچنان بر بخش فوق پریمیوم تسلط داشته و 69 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در بازار موبایل هند چیست؟ فکر می‌کنید ویوو بتواند در طول کل سال ۲۰۲۴ بالاتر از سامسونگ قرار بگیرد؟ آیا احتمال سقوط سامسونگ به رتبه‌های پایین‌تر وجود دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)