حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل Project Astra رسماً معرفی شد: رقیب مستقیم GPT-4o

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل، هوش مصنوعی

رویداد Google I/O 2024 درحال جریان می‌باشد و هوش مصنوعی بدون شک ستاره این نمایش است. OpenAI دیروز مدل جدید GPT-4o خود را معرفی کرد، اما کمتر از یک روز طول کشید تا گوگل از رقیب این مدل با نشان دادن کاربرد دیگری از هوش مصنوعی خود با Project Astra رونمایی کند.

گوگل Project Astra

در رویداد امروز گوگل، این شرکت به OpenAI پاسخ داده و نشان داد که چگونه Gemini می‌تواند محیط یک اتاق را با کمک دوربین گوشی پیکسل تجزیه‌وتحلیل کند و حدس بزند که چه اتفاقی می‌افتد، درست مانند آنچه OpenAI با GPT-4o نشان داد. گوگل پروژه جدید خود را را در Google I/O به‌نمایش گذاشته است و به‌نظر می‌رسد که به‌خوبی همتای OpenAI خود است.

گوگل Project Astra

گوگل Project Astra

گوگل Project Astra را به‌عنوان «عامل هوش مصنوعی مفید در زندگی روزمره» توصیف می‌کند. این شرکت در ادامه چندین نمونه از ویژگی‌های Project Astra را نشان داد که با کمک دوربین گوشی هوشمند استفاده می شود.

در یکی از نمونه‌ها نشان داده می‌شود که فردی دوربین خود را به اطراف دفتر می‌گیرد و از چت‌بات هوش مصنوعی می‌خواهد وقتی چیزی را دید که می‌تواند صدا تولید کند، به او بگوید. سپس چت‌بات توانست یک سخنران را شناسایی کند. سپس فرد سؤالاتی مانند «آن قسمت از صحبت گوینده چیست؟» بپرسد و چت‌بات می‌تواند پاسخ دهد. فرد مذکور همچنین دوربین خود را به‌سمت مداد رنگی روی میز گرفت و از چت‌بات خواست تغییر خلاقانه در مورد آن‌ها داشته باشد. وی همچنین دوربین خود را به‌سمت نمایشگری با چندین کد برنامه‌نویسی گرفت و جزئیات بیشتری را از آن پرسید که چت‌بات به‌خوبی به آن‌ها پاسخ داد.

گوگل همچنین نشان داد که Project Astra چگونه می‌تواند یک محله را شناسایی کند، به کاربر در درک کد کمک کند و حتی می‌تواند نام تصویر گروهی از یک عروسک ببری درکنار یک سگ واقعی را ایجاد کند. گوگل اعلام کرد که Project Astra در اواخر امسال ازطریق اپلیکیشن Gemini که شامل پیکسل‌ها می‌شود، به گوشی‌های هوشمند می‌آید.

Gemini به‌گونه‌ای ساخته شده است که چندوجهی باشد و گوگل می‌گوید که این مورد اصل توسعه این مدل است. Gemini چندین ورودی را درک می‌کند و می‌تواند به همه آن‌ها پاسخ داده و آن‌ها را به هم مرتبط کند.

نظر شما درباره Project Astra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی