حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه تماس سه بعدی گوگل با نام Starline در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، مطالب ترنجی

پروژه Starline اولین بار در مراسم گوگل I/O 2021 معرفی شد و قرار بود که تماس‌های ویدئویی را با استفاده از یک مدل سه بعدی با کیفیت از افراد، متحول کند. این محصول می‌تواند تصرویر سه بعدی مخاطب را بدون نیاز به عینک واقعیت مجازی به کاربر نشان دهد.

گوگل قصد دارد با پروژه استارلاین تماس‌های ویدئویی را شبیه به گفت و گوهای رو در رو کند

این پروژه زمانی موفق به جلب توجه اهالی تکنولوژی شد که یوتوبر معروف، MKBHD آن‌ را برای اولین بار امتحان کرد و از پتانسیل این محصول برای تحول تماس‌های ویدئویی تمجید کرد. امروز گوگل اعلام کرد که قصد دارد این فناوری نوآورانه را در سال آینده میلادی روانه بازار کند.

گوگل در نظر دارد پروژه Starline را با همکاری HP تجاری سازی کند. غول موتور‌های جست و جو همچنین قصد دارد این محصول را با نرم‌افزارهای برگزاری ویدئو کنفرانس از جمله گوگل میت و زوم ادغام کند. همکاری با برند HP نیز که در ساخت انواع کامپیوتر تبحر دارد می‌تواند به پذیرفته شدن پروژه Starline در صنایع مختلف سرعت ببخشد.

پروژه Starline، یک دستگاه برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی می‌باشد که از یک سیستم تصویر برداری سه بعدی پیشرفته در کنار هوش مصنوعی بهره می‌برد. این محصول قصد دارد تا تماس‌های ویدئویی را به اندازه ارتباطات رو در رو، واقعی جلوه دهد. Starline می‌تواند با ایجاد یک «پنجره جادویی» به کاربران امکان دهد که با یک دیگر تماس چشمی داشته باشند، از زبان بدن استفاده کنند و گفت و گویی شبیه به یک مکالمه حضوری را تجربه کنند.

Starline

تجربه تعامل کاربران با Starline نتایج جالبی را به همراه داشته است

گوگل ادعا می‌کند که طی آزمایش های گسترده خود متوجه شده که این روش برقراری تماس ویدئویی می‌تواند به حفظ توجه کاربران، یادآوری خاطرات و احساس حضور آن‌ها کمک کند.

گوگل برای اثبات گفته‌هایش آمار بسیار جالبی را منتشر کرده است. آن‌ها طی بررسی‌های خود متوجه شده‌اند که برقراری تماس از طریق Starline، می‌تواند ۲ الی ۳ بار صحبت کردن نوبتی «turn-taking» را در طول دو دقیقه افزایش دهد. علاوه بر این، گزارش شده که با استفاده از این فناوری جدید کاربران تمایل بیشری به استفاده از زبان بدن نشان داده‌اند. به عنوان مثال، افراد مورد آزمایش طی تجربه کار با Starline، به طور متوسط ۴۳ درصد بیشتر از حرکات دست استفاده می‌کردند. ۲۶ درصد بیشتر سر خود را تکان می‌دادند و حرکات و ژست‌های ابروی‌های آنها نیز ۴۹ درصد افزایش یافته بود.

گوگل معتقد است که این تکنولوژی تماس سه بعدی، در مقایسه با تماس‌های تصویری فعلی تا ۳۱ درصد، کاربران را کمتر خسته می‌کند. علاوه بر این Starline می‌تواند عملکرد افراد را هنگام انجام فعالیت‌های شناختی(مانند یادگیری و بخاطر سپردن) تا ۱۲ درصد بهتر کند.

البته هنوز نقاط ابهام و نگرانی‌هایی درباره این پروژه نوآورانه گوگل وجود دارد. از جمله قیمت گذاری محصول، دردسترس بود، و استقبال کاربران. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که با وجود محبوبیت روز افزون هدست‌های واقعیت مجازی، آیا این محصول موفق به جلب توجه کاربران می‌شود یا خیر.

نظر شما چیست؟ آیا برای عرضه پروژه Starline هیجان زده هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی