حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت های جدید Gemini در اندروید معرفی شدند؛ Circle to Search با امکان حل مسائل ریاضی و فیزیک

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل، هوش مصنوعی

در رویداد I/O 2024، گوگل قابلیت های جدید Gemini در سیستم‌عامل اندروید را معرفی کرد که قرار است در اپلیکیشن Gemini و مدل Gemini Nano مورداستفاده قرار گیرند. همچنین ویژگی Circle to Search نیز به‌روزرسانی‌های مهمی را دریافت کرد؛ ازجمله امکان حل مسائل ریاضی و فیزیک.

قابلیت های جدید Gemini در اندروید

پس از انتشار اولیه در ماه‌های گذشته، اپلیکیشن Gemini در اندروید اکنون در درک زمینه آنچه روی نمایشگر شما نشان داده می‌شود و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید بهتر عمل می‌کند. گوگل می‌گوید که زمینه و یکپارچگی اندروید را به بهترین مکان برای استفاده از Gemini تبدیل خواهد کرد.

برای شروع، Gemini به‌زودی به‌عنوان یک پنل همپوشانی حتی در هنگام ارائه نتایج وجود خواهد داشت. پیش از این، هر چیزی که بعد از دستور اولیه شما در اپلیکیشن Gemini استفاده می‌شد، در یک رابط کاربری تمام صفحه باز می‌شد. علاوه‌بر حفظ متن، حالت همپوشانی جدید به شما این امکان را می‌دهد که تصویری را که Gemini ایجاد کرده است به‌صورت drag-and-drop در جای دیگر استفاده کنید.

drag-and-drop

drag-and-drop

ویژگی بزرگ دیگر این است که با فعال کردن Gemini برای اندروید در یوتیوب، دکمه «Ask this video» نشان داده می‌شود. سپس جمنای می‌تواند به سؤالات شما در مورد ویدئو مربوطه پاسخ دهد. این حالت با استفاده از مواردی مانند زیرنویس، برای میلیاردها ویدیو کار خواهد کرد. درهمین‌حال، کسانی که مشترک Gemini Advanced هستند، دکمه «Ask this PDF» برای انجام همین کار را دریافت می‌کنند. این به‌روزرسانی طی چند ماه آینده برای صدها میلیون دستگاه اندرویدی منتشر می‌شود.

Ask this video

Ask this video

Ask this PDF

Ask this PDF

گوگل امروز همچنین اعلام کرد که Circle to Search اکنون در بیش از 100 میلیون دستگاه در دسترس است و قصد دارد تا پایان سال این میزان را دو برابر کند. گوگل درحال افزودن یک ویژگی کمک‌کننده در حل تکالیف است که از LearnLM، یک خانواده جدید از مدل‌هایی که برای یادگیری به‌خوبی تنظیم شده‌اند، پشتیبانی می‌کند. مانند Google Lens، در حالت جدید می‌توانید یک در نمایشگر گوشی هوشمندتان دور یک مسئله ریاضی یا فیزیک را برای دریافت دستورالعمل‌های گام‌به‌گام خط بکشید.

قابلیت های جدید Gemini در اندروید

قابلیت های جدید Gemini در اندروید

در آینده با فعال کردن Gemini، پیشنهاد‌های پویا نیز نمایش داده خواهند شد. این حالت از Gemini Nano برای درک آنچه در نمایشگر شما اتفاق می‌افتد، استفاده می‌کند.

گوگل در اواخر سال گذشته Gemini Nano را در پیکسل 8 پرو معرفی کرد و سپس سامسونگ آن را به گلکسی اس 24 آورد. به‌روزرسانی بعدی برای این مدل، Gemini Nano با Multimodality خواهد بود که ویژه مناظر، صداها و زبان گفتاری است و در اواخر سال جاری میلادی در پیکسل‌های گوگل ارائه خواهد شد.

علاوه‌بر Gemini Dynamic Suggestions، مدل Gemini Nano توسط TalkBack برای ایجاد توضیحات غنی برای تصاویر بدون برچسب نیز استفاده خواهد شد.

این به‌روزرسانی به پر کردن اطلاعات از دست رفته کمک می‌کند؛ چه جزئیات بیشتری در مورد آنچه در عکسی است که خانواده یا دوستان ارسال کرده‌اند یا مدل لباس هنگام خرید آنلاین.

درهمین‌حال، سیستم‌عامل اندروید از Gemini Nano برای ارائه «هشدارهای بی‌درنگ در حین مکالمه در صورت شناسایی الگوهای مکالمه که معمولاً با کلاهبرداری‌ها مرتبط است» استفاده می‌کند. گوگل در این حالت به‌دنبال علائمی مانند درخواست اطلاعات شخصی خواهد بود. این ویژگی به‌طور کامل در روی دستگاه اتفاق می‌افتد و همچنین اختیاری است. گوگل در اواخر سال جاری جزئیات بیشتری را از این قابلیت به‌اشتراک خواهد گذاشت.

به‌عنوان‌مثال، اگر نماینده بانک از شما بخواهد که فوراً وجهی را انتقال دهید، کارت هدیه پرداخت کنید یا اطلاعات شخصی مانند رمز کارت یا رمز عبور را درخواست کند، هشداری دریافت خواهید کرد.

نظر شما درباره قابلیت های جدید Gemini در اندروید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی