حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iPadOS همچنان پاشنه آشیل آیپد پروهای اپل است

نوشته

1 ماه قبل | 2 دیدگاه | اپل

آیپد پرو‌های OLED جدید اپل، با پیشی‌ گرفتن از آیپاد نانو تبدیل به نازک‌ترین محصولات تاریخ شرکت شده‌اند. با توجه به پشرفت های گستره این محصولات، از جدید‌ترین سری تبلت‌های پرچمدار اپل انتظار می‌رفت که بتوانند آمار فروش امیدوار کنند‌ه‌ای ثبت کنند. اما پیش بینی شده که فروش آیپد پروهای اپل در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا خواهد کرد. دلیل این کاهش نیز به احتمال زیاد نرم‌افزار این تبلت‌ها و در رأس آن، سیستم عامل iPadOS می‌باشد.

iPadOS از نقد شدن پتانسیل فوق العاده سخت‌افزار آیپدها جلوگیری می‌کند

به گزارش wccftech آیپد پرو‌های جدید، بالاخره با مجهز شدن به یک صفحه نمایش OLED یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران خود را برآورده کردند. علاوه بر این، تبلت‌های جدید اپل کمی بزرگتر بوده و مقدار قابل توجهی نازک‌تر می‌باشند که در نوع خود بی نظیر است. و در نهایت این محصولا به جدید پردازنده اپل که M4 نام دارد مجهز شده‌اند و این اولین باری است که اپل، یک پردازنده سری M را همراه با آیپدهایش معرفی می‌کند. تراشه جدید کوپرتینویی‌ها علاوه بر داشتن ۲ هسته CPU بیشتر در مقایشه با نسل قبل، در موتور پردازش عصبی خود میزبان ارتقاء بزرگی بوده‌ و قرار است در آینده هوش مصنوعی اپل، نقش مهمی ایفا کنند.

اما با وجود همه این پیشرفت‌ها، به واسطه ضعف iPadOS بسیاری از کاربران از خرید آیپد پرو‌های OLED چشم پوشی خواهند کرد. سیستم عامل تبلت‌های اپل به بلوغ خوبی رسیده و در انجام کارهای روزمره بسیار سریع و قابل اتکا عمل می‌کند. اما در بهره بردن از سخت افزار قدرتمند آیپد پروهای جدید ناتوان است.

سیاست‌های اپل در قبال سیستم عامل iPadOS، به محبوبیت آیپدها لطمه می‌زند

iPadOS 18 طراحی شده تا روی تمامی خانواده تبلت‌های اپل اجرا شود. از مدل پایه آیپد با پردازنده A14 Bionic گرفته تا جدیدترین پرچمدار های این شرکت که از M4 استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده که سخت‌افزار مدل‌های بالارده بلا استفاده بماند. اصرار اپل برای ارائه تجربه نرم‌افزاری یکسان در کل خانواده، با وجود اینکه برای کاربران عادی بسیار مفید و مطلوب است اما باعث می‌شود کاربران حرفه‌ای آیپدها که انتظار ویژگی‌هایی حرفه‌ای و درخور سخت‌افزار این محصولات دارند از خرید خود پشیمان شوند.

اپل اگر قصد دارد به قیمت گذاری لوکس خود برای آیپد پروها ادامه دهد، باید iPadOS را با توجه به مشخصات هر تبلت شخصی سازی کند و مطمئن شود که نرم‌افزار به گلوگاه سخت‌افزار تبدیل نخواهد شد. اگر کوپرتینویی‌ها واقعا بخواهند در سیستم‌عامل تبلت‌های خود تغییری ایجاد کنند، دو گزینه پیش روی خود خواهند داشت. استفاده از یک نسخه تغییر یافته از macOS که برای تعامل لمسی بهینه شده باشد و یا اضافه کردن ویژگی‌های مطلوب کاربران حرفه‌ای به iPadOS که بتواند پتانسیل سخت‌افزار آیپد پروهای اپل را نقد کند.

نظر شما چیست؟ آیا از شرایط کنونی تبلت‌های اپل راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mia

خانواده آیفون 15 با افت فروش پرفروشترین موبایل جهان در سال 2023
آیپدهای 2022 با افت فروش پرفروشترین تبلت های جهان
ظاهراً اپل با خودش رقابت می‌کنه هرچقدر افت می‌کنه بازم اول است چون جز آیپدها گزینه دیگه ایی نیست با بهترین سخت افزار و نرم افزار جهان
تبلتی قابل رقابت در بازار وجود ندارد

mia

پرفروشترین تبلت جهان است ولی میگه عده ای چشم پوشی می‌کنن از خرید اولین بار است می‌شنویم ، خدا به دور

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر