حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک Dimensity 8250 با ویژگی های هوش مصنوعی و شبکه 5G معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک از تراشه جدید خود با نام Dimensity 8250 برای گوشی های میان‌رده پرمیوم رونمایی کرد. این چیپست از شبکه 5G پشتیبانی کرده و بر اساس معماری کارآمد ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است. در ادامه نگاهی به مشخصات دیمنسیتی ۸۲۵۰ مدیاتک می‌اندازیم.

تراشه مدیاتک Dimensity 8250 با حداکثر فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز معرفی شد

تراشه جدید مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۵۰ دارای یک APU اختصاصی برای تسریع وظایف مرتبط با هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند است. این چیپست دارای CPU هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز است. پردازنده مرکزی از یک هسته Cortex-A78 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با سرعت پایین‌تر و چهار هسته Cortex-A55 تشکیل شده. این چیپست دارای ۴ مگابایت حافظه کش L3 است. Dimensity 8250 از پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 بهره‌مند بوده و از رم های LPDDR5 تا سرعت ۶,۴۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

Dimensity 8250

دیمنسیتی ۸۲۵۰ از فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی کرده و به APU مدیاتک ۵۸۰ (برای پردازش وظایف مربوط به هوش مصنوعی) مجهز شده است. این تراشه بالارده جدید مدیاتک می‌تواند از دوربین اصلی با حداکثر وضوح ۳۲۰ مگاپیکسل، پشتیبانی کند. این چیپست همچنین دارای توانایی پشتیبانی از دوربین های سه‌گانه بوده و می‌تواند ویدیو های 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه (به همراه HDR) ضبط کند. مدیاتک Dimensity 8250 توانایی پشتیبانی از صفحه نمایش های WQHD+ با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی یا نمایشگر های FullHD+ با رفرش‌ریت ۱۸۰ هرتزی را دارد.

جدیدترین چیپست مدیاتک دارای یک مودم 5G کاملاً یکپارچه است که از شبکه های 5G SA، NSA و 3CC زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این تراشه حداکثر سرعت دانلود ۴.۷ گیگابایت را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد. از دیگر قابلیت های اتصال دیمنسیتی ۸۲۵۰ می‌توان به پشتیبانی از WiFi 6E و بلوتوث ۵.۳ اشاره کرد. این تراشه از ماهواره های ناوبری NavIC هند پشتیبانی می‌کند. و همچنین با سیستم های ناوبری GPS، BeiDou، Glonass، Galileo و QZSS سازگار است.

اوپو Reno 12 احتمالا اولین گوشی مجهز به دیمنسیتی ۸۲۵۰ خواهد بود

گفته می‌شود که Oppo Reno 12، اولین تلفن هوشمند مجهز به Dimensity 8250 خواهد بود. انتظار داریم که این گوشی در ابتدا وارد بازار چین شود؛ و احتمالا پس از آن شاهد عرضه Reno 12 در بازار های اروپایی و بازار جهانی خواهیم بود. البته اوپو هنوز هیچ جزئیاتی را درباره این تلفن هوشمند به طور رسمی تایید نکرده است.

مدیاتک Dimensity 8200 برای گوشی‌های شبه‌پرچمدار رسما معرفی شد

گوشی های مجهز به دیمنسیتی ۸۲۵۰ چه قیمتی دارند؟

از آنجایی که Dimensity 8250 نسخه به‌روز شده Dimensity 8200 است، می‌توان انتظار داشت که دستگاه های مجهز به این تراشه جدید مدیاتک قیمتی حدود ۳۰,۰۰۰ روپیه (معادل ۳۶۰ دلار) داشته باشند. احتمالا شرکت های بیشتری  در سال ۲۰۲۴ به سراغ استفاده از دیمنسیتی ۸۲۵۰ خواهند رفت. زیرا که این چیپست تعادل خوبی میان قیمت، عملکرد و قابلیت های اتصال را ارائه می‌کند.

نظر شما درباره مدیاتک Dimensity 8250 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی