حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه جدید سیری در رویداد WWDC 2024 هسته اصلی استراتژی هوش مصنوعی اپل خواهد بود

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

در گزارشی که امروز نیویورک تایمز منتشر کرده است، اپل درحال آماده شدن برای رونمایی از نسخه جدید سیری در رویداد 2024 WWDC خود است. نسخه اصلاح‌شده این دستیار صوتی در راستای استراتژی AI اپل بوده و از هوش مصنوعی مولد این شرکت بهره می‌برد.

نسخه جدید سیری

این گزارش با استناد به منابع آشنا در اپل اپل توضیح می‌دهد که تصمیم به اصلاح سیری در اوایل سال گذشته توسط مدیران ارشد این شرکت گرفته شده است. گفته می‌شود که معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار، کریگ فدریگی، و معاون ارشد یادگیری ماشین و استراتژی هوش مصنوعی، جان جیاناندریا، چندین هفته را صرف آزمایش ChatGPT OpenAI کرده‌اند تا بفهمند که این چت‌بات چگونه سیری را قدیمی جلوه داده است. ظاهراً تیم سیری در مقایسه با سایر گروه‌های داخل اپل در جلب‌توجه و دریافت منابع شکست خورده و این شرکت برای جذب و حفظ محققان برجسته هوش مصنوعی تقلا کرده است.

گفته می‌شود مدیران اپل نگران هستند که هوش مصنوعی سهم بازار آیفون را تهدید کند، زیرا این پتانسیل را دارد که با اکوسیستمی از برنامه‌های هوش مصنوعی که اپ استور را تضعیف می‌کند، به یک سیستم‌عامل جذاب‌تر تبدیل شود. اپل ظاهراً از تبدیل شدن آیفون به یک «تکه آجر» در مقایسه با سایر فناوری‌ها می‌ترسد.

نسخه جدید سیری

نسخه جدید سیری

این نتیجه‌گیری باعث سازماندهی مجدد قابل‌توجهی در اپل در میان عزم این شرکت برای رسیدن به رقابت برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی شد. اپل به سمت تخصیص مجدد کارکنان و منابع به سمت هوش مصنوعی حرکت کرد و تغییر استراتژی عاملی مؤثر در تصمیم‌گیری برای لغو پروژه خودروی الکتریکی این شرکت بود. همچنین مدل‌های آتی آیفون 16 اپل ظاهراً دارای حافظه بیشتری برای پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی خواهند بود.

انتظار می‌رود اپل مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی را درجریان رویداد 2024 WWDC خود در تاریخ 10 ژوئن/21 خرداد معرفی کند، ازجمله نسخه بهبودیافته‌ای از سیری‌ که قابلیت مکالمه و توانایی بیشتری دارد و به‌جای پاسخگویی صرف به پرسش‌های فردی، قابلیت «چت» را فراهم می‌کند. این شرکت درحال کار بر روی بهبود سیری در انجام وظایفی مانند تنظیم تایمر، ایجاد قرارهای تقویم، افزودن موارد به یادآوری‌ها و خلاصه کردن متن است. اپل قصد دارد نسخه جدید سیری را به‌عنوان جایگزین خصوصی‌تر برای سرویس‌های هوش مصنوعی رقیب به بازار عرضه کند، زیرا بیشتر درخواست‌ها بر روی خود دستگاه‌ها پردازش می‌شوند نه از راه دور در مراکز داده.

نظر شما درباره نسخه جدید و اصلاح‌شده سیری اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی