حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2024 اعلام شد: درآمد 90.75 میلیارد دلاری

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل امروز گزارش مالی خود در فصل دوم سال 2024 را اعلام کرد. این شرکت در دوره این سه‌ماهه، 90.75 میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته 4.31 درصد کاهش یافته است. تحلیلگران انتظار داشتند اپل در این دوره درآمدی در حدود 90.33 میلیارد دلار داشته باشد. این شرکت همچنین 23.64 میلیارد دلار سود خالص به‌دست آورده که 2.15 درصد کاهش یافته است.

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2024

اپل درآمد 94.8 میلیارد دلاری را برای مدت‌زمان مشابه سال گذشته گزارش داد. اپل استدلال می‌کند که نتایج سال گذشته شامل حدود 5 میلیارد دلار درآمد ناشی از «تقاضای سرکوب‌شده ناشی از محدودیت‌های تعطیلی کارخانه‌های کووید-19» بوده است.

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2024

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2024

سایر نتایج درآمدی فصل دوم 2024 اپل به‌شرح زیر است:

آیفون: درآمد 45.96 میلیارد دلار، کاهش 10.46 درصدی نسبت به سال گذشته

خدمات: درآمد 23.87 میلیارد دلار، افزایش 14.2 درصدی نسبت به سال گذشته

مک: درآمد 7.45 میلیارد دلار، افزایش 3.9 درصدی نسبت به سال گذشته

آیپد: درآمد 5.56 میلیارد دلار، کاهش 16.64 درصدی نسبت به سال گذشته

پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی: درآمد 7.91 میلیارد دلار، کاهش 9.7 درصدی نسبت به سال گذشته

فصل دوم 2024 اولین سه‌ماهه‌ای است که شامل خریدهای هدست Apple Vision Pro می‌شود، اگرچه عرضه آن تنها به ایالات‌متحده محدود شده است. بااین‌حال، کشورهای بیشتری در سال 2024 شاهد در دسترس بودن ویژن پرو خواهند بود.

از تیم کوک مدیرعامل اپل:

تیم کوک، مدیرعامل اپل، درجریان اعلام گزارش مالی این شرکت در این دوره بیان داشت:

«امروز اپل درآمد 90.8 میلیارد دلاری را برای سه‌ماهه مارس گزارش می‌کند که شامل رکورد درآمد تمام دوران در بخش خدمات است. در طول سه‌ماهه، ما از عرضه Apple Vision Pro و نشان دادن پتانسیل‌هایی که محاسبات فضایی آن‌ها را ارائه می‌کند، هیجان‌زده بودیم. ما همچنین منتظر معرفی محصولات هیجان‌انگیز خود در هفته آینده و یک کنفرانس باورنکردنی توسعه‌دهندگان در سراسر جهان در ماه آینده هستیم. مثل همیشه، ما بر ارائه بهترین محصولات و خدمات برای مشتریان خود تمرکز کرده‌ایم و این کار را درحالی انجام می‌دهیم که به ارزش‌های اصلی که ما را هدایت می‌کنند، عمل کنیم.»

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، در ادامه بیان داشت:

«به‌لطف سطوح بسیار بالای رضایت مشتری و وفاداری، پایه دستگاه‌های نصب‌شده فعال ما در همه محصولات و همه بخش‌های جغرافیایی به بالاترین حد خود رسیده است و عملکرد تجاری ما رکورد جدیدی را برای سه‌ماهه مارس ثبت کرده است. با توجه به اطمینان ما به آینده اپل و ارزشی که در سهام خود می‌بینیم، هیئت‌مدیره ما 110 میلیارد دلار اضافی را برای خرید مجدد سهام مجاز کرده است. ما همچنین سود سه‌ماهه خود را برای دوازدهمین سال متوالی افزایش می‌دهیم.»

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی