حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۱۰ هسته‌ای Snapdragon X Plus با مایکروسافت Surface Pro 10 OLED عرضه خواهد شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مایکروسافت

در حالی که مایکروسافت در حال آماده شدن برای رویداد Windows on ARM خود در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ است، کوالکام هم در حال آماده سازی تراشه‌هایی است تا این انقلاب را تقویت کند. به تازگی گزارشی به ما می‌گوید که تراشه ۱۰ هسته‌ای Snapdragon X Plus با مایکروسافت Surface Pro 10 OLED عرضه خواهد شد.

تراشه ۱۰ هسته‌ای Snapdragon X Plus

تراشه پرچمدار سری محصولات جدید کوالکام قطعا Snapdragon X Elite است. با این حال یک نمونه عمومی‌تر از آن نیز با نام Snapdragon X Plus در دست توسعه بوده که احتمالا روی گستره وسیع‌تری از محصولات به کار گرفته شود.

تراشه Snapdragon X Plus کوالکام در بنچمارک Geekbench DirectML روی دستگاهی با اسم رمز OEMMN رصد شده است. به وضوح می‌توان دید نام تراشه Snapdragon X Plus بوده و اسم رمز آن X1P64100 است.

این تراشه از هسته‌های قدرتمند Oryon کوالکام بهره خواهد برد. در بخش CPU شاهد ۲ کلاستر ۶ و ۴ هسته‌ای خواهیم بود. کلاستر ۶ هسته‌ای با کلاک ۳.۴۲ گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. برای مقایسه باید بدانید که در مدل Elite شاهد ۱۲ هسته مشابه هستیم که ۲ عدد آن‌ها با فرکانس ۴.۳ گیگاهرتز کار می‌کنند.

تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس دارای یک مودم داخلی با نام Snapdragon X65 است، در حالی که X Elite از مودم خارجی بهره می‌برد.

دستگاه تست شده در اینجا دارای 16 گیگابایت رم بوده و از سیستم‌عامل Windows 11 Pro Insider Preview استفاده می کند. گفته می‌شود که این محصول احتمالا سرفیس 10 پرو OLED مایکروسافت است. این محصول احتمالا حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد و در ۳ مدل ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود.

نظر شما چیست؟ منتظر درخشش تراشه جدید کوالکام در دنیای محصولات ویندوزی هستید؟ امسال سال مهمی برای محصولات ویندوزی خواهد بود، به خصوص که زمزمه‌هایی درباره ویندوز ۱۲ و هوش مصنوعی وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)