در بررسی بازارهای مختلف معمولا بازه زمانی سالانه میتواند معتبرتر باشد. با این حال بررسیهای ماهانه و فصلی نیز قابل توجه هستند و نبض لحظهایتری از بازار را به ما میدهد. با انتشار گزارش جدید باید گفت که موقعیت متزلزل سامسونگ در بازار موبایل هند و طی چارک اول سال ۲۰۲۴ قابل مشاهده است. هر چند که این برند همچنان رتبه اول را دارد اما فاصله آن با رتبههای دوم و سوم واقعا اندک است.
موسسه Canalys گزارش مفصلی را در مورد بازار موبایل هند در سه ماهه اول سال 2024 منتشر کرده است. سه ماهه اول سال جاری میلادی شاهد رقابت شدیدی بود که تفاوت زیادی را بین ۳ رتبه اول باقی نگذاشته است. در حقیقت اگر بخواهیم به صورت کلی صحبت کنیم، هر ۳ رتبه اول ۶ میلیون دستگاه فروش داشتهاند.
این بازار به فروش 35.3 میلیون دستگاه رسیده که در مقایسه با سه ماهه اول سال 2023 نزدیک به 5 میلیون یا 15 درصد افزایش را ثبت میکند.
سامسونگ با فروش 6.7 میلیون دستگاه پرفروشترین برند بازار بود. شیائومی با 6.4 میلیون رتبه دوم و ویوو با 6.2 میلیون رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. اوپو (بدون وان پلاس) 3.7 میلیون دستگاه فروش داشته، در حالی که ریلمی 3.4 میلیون کاربر جدید را به خود جلب کرده است.
عرضه موفقیت آمیز گلکسی اس 24 سامسونگ با تقاضای بیشتر، کمپین قوی متمرکز بر هوش مصنوعی و معمولاً هدایای پیشفروش قوی، فروش خوبی را برای این برند کرهای به همراه داشت. استراتژی “5G برای عموم کاربران” شیائومی نیز موفقیت آمیز بود که توسط محصولاتی مانند Redmi 13C 5G و Redmi Note 13 5G تقویت شد.
موتورولا، اینفینیکس و اپل همگی به رشد دو رقمی دست یافتند. مدل آیفون 15 اپل به لطف کاهش قیمتها و تبلیغات متعدد، رشد مناسبی را تجربه میکند.
نظر شما چیست؟ فکر میکنید سه ماهه آتی و در کل سال ۲۰۲۴ سامسونگ موفق به حفظ رتبه اول خود میشود؟ البته فراموش نکنید که این آمار یکی از موسسات است و باید دید که دیگر موسسات این بازار را چطور تفسیر میکنند.