حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی سونی Xperia 1 VI برای ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ محتمل است

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | سونی، شایعات

کم‌کم به رونمایی از پرچمدار ۲۰۲۴ ژاپنی‌ها نزدیک می‌شویم. احتمالا محصول جدید سونی که باید با نام اکسپریا ۱ مارک ۶ بشناسیم اواخر اردیبهشت رونمایی شود. پوستری از رویداد ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ سونی منتشر شده که می‌تواند تاریخ معرفی سونی Xperia 1 VI باشد.

تاریخ معرفی سونی Xperia 1 VI

این پوستر به صورت غیررسمی در شبکه اجتماعی ویبو چین منتشر شده است. روی آن نام Xperia وجود دارد و رویداد ویژه ۲۰۲۴ را عنوان می‌کند. تاریخ این رویداد برای آخرین جمعه اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شده که ۲۸م این ماه می‌شود. به عبارت دقیق‌تر تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۴ رویداد ویژه اکسپریا برگزار خواهد شد.

توجه داشته باشید که خود پوستر به طور خاص به Xperia 1 VI اشاره نکرده است. با این حال، این با تاریخ سنتی رونمایی پرچمدارهای سونی طی سال‌های اخیر مطابقت دارد.

هفته گذشته بود که رندر غیررسمی Xperia 1 VI سونی به بیرون درز کرد. به صورت کلی باید گفت که این گوشی شبیه به مدل سال گذشته خواهد بود، اما کمی کوتاه‌تر و پهن‌تر می‌شود. چنین خروجی به دلیل آن است که سونی نسبت صفحه نمایش را از 21:9 به 19.5:9 تغییر می‌دهد.

به عبارت دیگر، اندازه کلی این محصول بیشتر مشابه گوشی‌های هوشمند معمولی دیگر خواهد بود. مدتی هست که گوشی‌های سونی بسیار بلند و کشیده هستند. ابعاد این گوشی تقریبا 161.9 در 74.5 در 8.4 میلی‌متر بوده که دربردارنده یک پنل نمایشگر 6.5 اینچی است. البته سونی هنوز از به‌کاربردن سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی امتناع می‌کند و حاشیه لبه پایین و بالا ضخیم‌تر از بقیه خواهد بود.

سونی Xperia 1 VI دارای یک صفحه نمایش تخت با لبه‌های صاف خواهد بود. روی قاب پشتی سه دوربین وجود خواهد داشت. این دوربین‌ها به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و بالای قاب پشتی گوشی قرار می‌گیرند.

Xperia 1 VI

Xperia 1 VI

خبر خوب این که بار دیگر این گوشی سونی دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهد بود و در بالای دستگاه قرار خواهد گرفت. همانطور که انتظار می رود Xperia 1 VI از فلز و شیشه ساخته خواهد شد.

بر اساس شایعات، Xperia 1 VI ممکن است صفحه نمایش 4K را کنار گذاشته و به رزلوشن پایین‌تر و عمومی‌تر +QHD بپیوندد. مطمئنا این یک پنل AMOLED با رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر خواهد بود که تا ۱۲۰ هرتز قابل تنظیم است.

حدس کم‌خطایی خواهد بود اگر بگوییم انتظار دیدن تراشه Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام در Xperia 1 VI را داریم. همچنین حداقل 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X در کنار این تراشه حضور خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ منتظر پرچمدار جدید سونی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)