حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری هواوی Mate 70 احتمالا اوایل پاییز ۱۴۰۳ رونمایی شود

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | شایعات، هواوی

در حالی که منتظر ورود رسمی سری P70 هستیم، شایعه شده که هواوی اوایل پاییز ۱۴۰۳ جانشین مستقیم سری میت 60 یعنی میت 70 را معرفی خواهد کرد. سری هواوی Mate 70 با تراشه Kirin ارتقایافته و توانایی عکاسی بهبودیافته عرضه خواهند شد.

سری هواوی Mate 70

موفقیت هواوی در عرضه سری Mate 60 عمدتاً به دلیل تراشه Kirin 9000S قابل توجه بود. این شرکت احتمالاً قصد دارد با عرضه Mate 70 مسیر حرکت خود را حفظ کند. پیش از این، گزارش داده شده بود که خانواده P70 قرار است با تراشه Kirin 9010 عرضه وارد شوند.

با این حال، با توجه به اینکه نام آن تفاوت چندانی با Kirin 9000S ندارد، می‌تواند نسخه کمی تغییر یافته از آن باشد. شاید این یعنی یک تراشه کاملاً جدید می‌تواند با عرضه میت 70 رونمایی شود و طبق گزارش‌های گذشته، می‌تواند اولین محصول ۵ نانومتری هواوی و SMIC باشد.

اطلاعات مربوط به پیشرفت‌های محتمل هواوی Mate 70 از یک منبع چینی منتشر شده است. طبق همان چیزی که انتظار داریم، این محصولات موبایلی جدید Huawei هم با سیستم‌عامل اختصاصی آن‌ها یعنی HarmonyOS عرضه می‌شود. چون در حال حاضر هواوی برنامه ویژه‌ای برای حضور گسترده در بازارهای جهانی ندارد، این موضوع برای کاربران بازار چین محدودیت خاصی محسوب نمی‌شود.

در این گزارش آمده که هواوی پیش‌بینی فروش بهتر برای سری میت ۷۰ خود را دارد.

این می تواند به آن معنی باشد که هواوی و SMIC با هم کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که تولید پایدار تراشه برای تقاضای احتمالی بیشتر، انجام می‌شود.

پیش از این گفته می‌شد که بزرگترین تولید کننده نیمه هادی چین در حال راه اندازی خطوط تولید تراشه 5 نانومتری برای چیپست بعدی Kirin هوآوی است و احتمالاً تجاری سازی آن اواخر امسال آغاز خواهد شد.

متأسفانه، این شرکت برای تحقق این امر به تجهیزات قدیمی‌تر DUV متکی است و می‌تواند منجر به گران‌تر شدن ویفرهای ۵ نانومتری در مقایسه با تولیدات ۵ نانومتری TSMC شود.

علاوه بر این، به دلیل استفاده از ماشین آلات نسل قبلی به جای سخت افزار پیشرفته EUV، احتمالا بازده تولید تراشه کمتر است. با این حال، اگر به این معنی است که هواوی می‌تواند یک تراشه پیشرفته را برای سری میت 70 عرضه کند و در عین حال وابستگی خود را به شرکت‌های خارجی قطع کند، ارزشش را دارد.

طبق گزارش‌ها، این شرکت حدود 1.66 میلیارد دلار در یک کارخانه تحقیق و توسعه تراشه سرمایه‌گذاری می‌کند. با این حال، تأیید نشده است که آیا این مرکز امکان تولید انبوه چیپست‌های Kirin را در آینده فراهم می‌کند یا خیر.

نظر شما چیست؟ منتظر سری هواوی میت ۷۰ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)