حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های اوپو و وان پلاس به هوش مصنوعی Gemini Ultra در اواخر امسال مجهز خواهند شد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اوپو، هوش مصنوعی، وان‌پلاس

گوگل اخیراً در جریان رویداد Google Cloud Next 2024 خود تأیید کرده است که گوشی های منتخب وان پلاس و اوپو در اواخر سال 2024 به مدل هوش مصنوعی Gemini Ultra مجهز خواهند شد.

هوش مصنوعی Gemini Ultra برای گوشی های اوپو و وان پلاس

اگر تاکنون نمی‌دانستید، مدل هوش مصنوعی Gemini گوگل درواقع چندین نسخه دارد که رایج‌ترین آن Gemini Nano است. این نسخه قرار است برای گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو ارائه شود، اما دو LLM قدرتمندتر یعنی Gemini Pro و Gemini Ultra برای کار به Google Cloud متکی هستند درحالی‌که Nano را می‌توان روی دستگاه اجرا کرد.

در اجلاس سالانه گوگل، OnePlus و Oppo تأیید کردند که به‌زودی Gemini Ultra را در سخت‌افزار خود ادغام خواهند کرد. ویژگی‌هایی که قرار است اضافه شوند عبارتند از اخبار و خلاصه‌های صوتی، AI toolbox و موارد دیگر.

نیکول ژانگ، سرپرست بخش هوش مصنوعی در Oppo و OnePlus، اظهار داشت: «همکاری عمیق ما با Google Cloud در طول سفر ما بسیار مهم است. قابلیت‌های پلتفرم باز Google Cloud برای پیشرفت اوپو در بخش گوشی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد.»

هوش مصنوعی Gemini Ultra برای گوشی های اوپو و وان پلاس

هوش مصنوعی Gemini Ultra برای گوشی های اوپو و وان پلاس

تنها بازه زمانی ذکرشده برای ادغام Gemini در گوشی‌های هوشمند OnePlus و Oppo «اواخر امسال» است، اما انتظار داریم در ماه‌های آینده جزئيات بیشتری از آن بشنویم. همچنین تاکنون هیچ دستگاه خاصی برای دریافت این قابلیت ذکر نشده است.

این خبر پس از تأیید وان پلاس برای ارائه اولین ابزارهای هوش مصنوعی برای دستگاه‌هایی مانند OnePlus 12 منتشر شد. ابزار AI Erase همین چند روز پیش شروع به کار کرد و می‌تواند شروعی برای یک عملکرد بیشتر برای دستگاه‌های مجهز به LLM در نسخه آتی ColorOS 15 در اواخر امسال باشد.

نظر شما درباره ارائه پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی گوگل برای گوشی‌های وان پلاس و اوپو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی